Philips
Innovaties van Philips bij RSNA 2011 geven vorm aan de toekomst van
beeldvorming
28 november, 2011
Chicago, VS - Op de 97e jaarlijkse bijeenkomst van de Radiological
Society of North America (RSNA) in Chicago, laat Koninklijke Philips
Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) zien hoe zijn unieke benadering van
radiologie, Imaging 2.0, inzicht heeft omgezet in innovatie om betere
samenwerking en integratie mogelijk te maken, de patiënt meer centraal
te stellen en een grotere economische waarde te leveren.
Radiologie, de medische tak waarbij het binnenste van het lichaam in
beeld wordt gebracht met behulp van medische beeldvormingstechnieken,
vertegenwoordigde in 2010 59 procent van de totale wereldwijde
beeldvormingsmarkt van EUR 16 miljard. Philips heeft recentelijk het
tempo van zijn investerings- en innovatiestrategie opgevoerd opdat de
inspanningen van het bedrijf een prominente positie in
beeldvormingssystemen opleveren en om de financiële doelstellingen voor
midden 2013 te halen.
"Wij hebben onze klanten beloofd innovatie te bieden die zinvol is,"
aldus Steve Rusckowski, CEO, Philips Healthcare. "Radiologie vormt de
steunpilaar voor diagnose en behandeling. Wanneer radiologen over de
hulpmiddelen beschikken die zij nodig hebben om gegevens te integreren
en onbelemmerd samen te werken met klinische partners op alle mogelijke
plaatsen, wint de patiënt; feitelijk wint de totale gezondheidszorg
dan."
Dit jaar brengt Philips bij de RSNA 15 onlangs geïntroduceerde
producten onder de aandacht, die de principes van Imaging 2.0 tot
uitdrukking brengen door hun slimme, op de patiënt afgestemde systemen
voor optimaal comfort en optimale veiligheid van de patiënt, nieuwe
manieren om informatie te integreren en een onovertroffen waarde door
middel van uitgebreide servicelijnen en eenvoudigere upgrades. Philips
zal ook meerdere klinische doorbraken demonstreren, die zijn bevestigd
door topclinici over de hele wereld. Daarnaast biedt Philips klanten de
mogelijkheid samen een exclusieve innovatiepresentatie te bezoeken die
zij kunnen bekijken en waar zij kunnen samenwerken in een gedeelde
visie op de toekomst van beeldvorming.
Eén van de tentoongestelde innovaties is het eerste commercieel
beschikbare PET/MR-systeem (positronemissietomografie/magnetische
kernspinresonantie), de Philips Ingenuity PET/MR met time-of-flight,
waarvoor recentelijk goedkeuring van de FDA werd verkregen en die nu
leverbaar is in de VS. Philips PET/MR beweegt zich op het snijvlak van
wat technisch mogelijk is en wat klinisch waardevol is door de MR- en
PET-platformen van de hoogste precisie zo te combineren dat deze
toonaangevend kunnen blijven.
"Imaging 2.0 is een nieuwe manier van denken over radiologie en maakt
Philips' toezegging om een revolutie in beeldvorming uit te lokken,
waar door de introductie van geavanceerde technieken die aansluiten op
de behoeften van radiologen, die door Philips goed worden begrepen,"
zegt Gene Saragnese, executive vice-president and CEO, Imaging Systems,
voor Philips Healthcare. "Wij hebben meer dan 3000 radiologen gevraagd
wat zij nodig hebben om hun werk met succes uit te voeren; Imaging 2.0
is het antwoord."
Hoogtepunten van de RSNA bevatten oplossingen waaruit de aandacht en
waarde voor de patiënt blijkt
Een steunpilaar van Imaging 2.0 is het streven naar comfort en
veiligheid van de patiënt. De DoseWise-filosofie, al meer dan 10 jaar
de veiligheidsvisie van Philips, werkt door in elke modaliteit op elk
niveau van nieuwe productontwerpen en ontwikkelingen. DoseWise zorgt
ervoor dat er continu wordt gezocht naar ideeën in
dosisbeheertechnologie die een gigantische stap vooruit vormen. Een
voorbeeld is de Philips MicroDose, een full-field digitale
mammografieoplossing (FFDM) die klinieken in staat stelt de
stralingsdoses met maximaal 50 procent te verkleinen in vergelijking
tot andere FFDM-systemen. De succesvolste upgrade in de geschiedenis
van Philips is iDose4, een iteratieve reconstructietechniek in
computertomografie (CT). Daarnaast is er Philips DoseAware, het eerste
persoonlijke dosismeetsysteem ooit, dat realtime de blootstelling van
artsen aan straling meet en weergeeft.
Philips spreidt ook zijn nieuwe portfolio tentoon, bedoeld om de juiste
oplossing tegen de juiste prijs te bieden en richt zich daarmee op een
divers, wereldomvattend klantenbestand. Hoogtepunten zijn onder andere
de Philips TruFlight Select PET/CT, het eerste PET/CT-systeem dat is
toegerust met de premium time-of-flight (TOF)-techniek tegen een prijs
die vergelijkbaar is met die van niet-TOF-systemen; en het Philips
MX16EVO CT-systeem, dat snelle scans van hoge resolutie levert, maar
ook is voorzien van geavanceerde dosisbeheertechnieken.
Sinds de introductie van Imaging 2.0 bij RSNA 2010 heeft Philips 33
nieuwe producten commercieel beschikbaar gesteld, elk gebaseerd op de
pijlers van Imaging 2.0. RSNA 2011 toont de waarde van Imaging 2.0 aan,
het hele jaar door bevestigd door topartsen, en laat de belofte aan
klanten van slimmere integratie en betere patiënttevredenheid zien,
terwijl dit concept ook een baanbrekende waarde voor hun investeringen
inhoudt.
Bezoek Philips bij RSNA 2011 in de North Hall bij standnummer 7721 van
het McCormick Place Convention Center in Chicago, 27 november-2
december. Ga voor meer informatie, extra materiaal en afbeeldingen naar
het Philips RSNA News Center op
http://www.philips.com/RSNA.
---
Neem voor meer informatie contact op met:
Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tel: +31 6 10888824
E-mail: steve.klink@philips.com
Ian Race
Philips Healthcare
Tel: +1 (978) 659-4624
E-mail: ian.race@philips.com
Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
Tel: +31 40 2780125
Mob: +31 6 10558116
E-mail: joost.maltha@philips.com
---
About Royal Philips Electronics
Royal Philips Electronics of the Netherlands (NYSE: PHG, AEX: PHI) is
a diversified health and well-being company, focused on improving
people's lives through timely innovations. As a world leader in
healthcare, lifestyle and lighting, Philips integrates technologies and
design into people-centric solutions, based on fundamental customer
insights and the brand promise of "sense and simplicity." Headquartered
in the Netherlands, Philips employs over 120,000 employees with sales
and services in more than 100 countries worldwide. With sales of EUR
22.3 billion in 2010, the company is a market leader in cardiac care,
acute care and home healthcare, energy efficient lighting solutions and
new lighting applications, as well as lifestyle products for personal
well-being and pleasure with strong leadership positions in male
shaving and grooming, portable entertainment and oral healthcare. News
from Philips is located at www.philips.com/newscenter.