Duits-Nederlandse Handelskamer

Kiona Jansen gaat inhouse trainingen DNHK uitbouwen

Kiona Jansen gaat het inhouse-aanbod binnen het seminarprogramma van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) uitbouwen. De in Rotterdam geboren Jansen geeft hiervoor haar functie als sales representative voor de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse markt bij een bekende fabrikant van reclametenten op.

De 24-jarige Jansen studeerde tot 2009 Duitse taal en cultuur in Leiden en Utrecht. Daarna volgde ze nog een master Interculturele Communicatie aan de Universiteit Utrecht, waarvoor ze cum laude slaagde. Tijdens haar studie stond ze al enige tijd voor de klas als plaatsvervangend docente Duits aan verschillende scholen.

De DNHK is het grootste netwerkplatform binnen het Nederlands-Duitse bedrijfsleven. De vereniging vertegenwoordigt ruim 950 ledenbedrijven uit beide landen, waaronder naast veel mkb-bedrijven ook grote namen als Mercedes-Benz, Shell, Siemens en BAM.

Als jaren traint de Handelskamer ondernemers en managers voor hun activiteiten op de Duitse markt. "De DNHK-seminars hebben zich tot een enorm succes ontwikkeld", zegt Jansen. "Intussen beschikt de Handelskamer over een aanbod met een grote diversiteit aan thema's en docenten, dat uniek is in het grensoverschrijdende zakenleven."

Volgens Jansen is er bij veel bedrijven behoefte aan diepere inzichten in de Duitse taal en cultuur, juridische en belastingtechnische thema's en sales-aspecten. "Hiervoor kunnen wij nu trainings op maat ontwikkelen en bij bedrijven realiseren", aldus Jansen. Tot de referenties van de DNHK behoren naast grote bedrijven als Mercedes-Benz vooral grotere mkb'ers. "Ik vind het een mooie uitdaging om het inhouse-concept verder gestalte te geven en bedrijven uit verschillende branches een passend antwoord op hun specifieke vragen te kunnen bieden", aldus Jansen.

Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Kiona Jansen, Tel. 0031 (0) 70 3114 131, email: k.jansen(at)dnhk.org