Duits-Nederlandse Handelskamer
Kiona Jansen gaat inhouse trainingen DNHK uitbouwen
Kiona Jansen gaat het inhouse-aanbod binnen het seminarprogramma van de
Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) uitbouwen. De in Rotterdam
geboren Jansen geeft hiervoor haar functie als sales representative
voor de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse markt bij een bekende
fabrikant van reclametenten op.
De 24-jarige Jansen studeerde tot 2009 Duitse taal en cultuur in Leiden
en Utrecht. Daarna volgde ze nog een master Interculturele Communicatie
aan de Universiteit Utrecht, waarvoor ze cum laude slaagde. Tijdens
haar studie stond ze al enige tijd voor de klas als plaatsvervangend
docente Duits aan verschillende scholen.
De DNHK is het grootste netwerkplatform binnen het Nederlands-Duitse
bedrijfsleven. De vereniging vertegenwoordigt ruim 950 ledenbedrijven
uit beide landen, waaronder naast veel mkb-bedrijven ook grote namen
als Mercedes-Benz, Shell, Siemens en BAM.
Als jaren traint de Handelskamer ondernemers en managers voor hun
activiteiten op de Duitse markt. "De DNHK-seminars hebben zich tot een
enorm succes ontwikkeld", zegt Jansen. "Intussen beschikt de
Handelskamer over een aanbod met een grote diversiteit aan thema's en
docenten, dat uniek is in het grensoverschrijdende zakenleven."
Volgens Jansen is er bij veel bedrijven behoefte aan diepere inzichten
in de Duitse taal en cultuur, juridische en belastingtechnische thema's
en sales-aspecten. "Hiervoor kunnen wij nu trainings op maat
ontwikkelen en bij bedrijven realiseren", aldus Jansen. Tot de
referenties van de DNHK behoren naast grote bedrijven als Mercedes-Benz
vooral grotere mkb'ers. "Ik vind het een mooie uitdaging om het
inhouse-concept verder gestalte te geven en bedrijven uit verschillende
branches een passend antwoord op hun specifieke vragen te kunnen
bieden", aldus Jansen.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Kiona Jansen, Tel. 0031
(0) 70 3114 131, email: k.jansen(at)dnhk.org