Ingezonden persbericht


Persbericht

Doetinchem, 20 september 2011

Boerderij organiseert het eerste Boerderij Ondernemers Event

Boerderij organiseert op maandag 28 november 2011 in De Werelt in Lunteren het eerste Boerderij Ondernemers Event. Dit nieuwe evenement voor agrariërs en tuinders staat helemaal in het teken van het optimaliseren van het agrarisch bedrijf.

Uit onderzoek* blijkt dat 54% van de boeren altijd geïnteresseerd is in informatie over het verscherpen van hun bedrijfsprocessen. Ook wil 75% een dag bezoeken waarbij vakinhoudelijke kennis centraal staat. Voor Boerderij aanleiding om het Boerderij Ondernemers Event te organiseren.

Programma
Het Boerderij Ondernemers Event bestaat uit twee plenaire gedeelten en twee workshoprondes. Dagvoorzitter Aart van Cooten (vennoot van communicatiebureau "Citaat") opent het evenement in een plenaire sessie. Vervolgens schetst Jacques van Outryve (Europees en landbouw journalist) een scherpe toekomstvisie voor de agrarische sector. Tijdens de twee workshoprondes wordt dieper ingegaan op de praktische toepasbaarheid van de toekomstvisie in het heden en op de vraag: "Hoe anticipeer je vandaag op de veranderingen van morgen?".

Er zijn tien workshops met vijf thema's waaruit men kan kiezen:
· Boerderij zoekt Boer (bedrijfsovername) o De fundamentele keuzes van een starter
o Lessen uit de praktijk

· Van boer naar energie (leveranciers) o Duurzame energie = Een duurzaam bedrijf
o De boer als stoomproducent

· Precisielandbouw (gps- en sensingtechniek) o De nieuwste technieken uitgelicht
o Alles over beschikbare systemen

· Paneldiscussie: Toekomst megastallen o Welke conclusies trekt de politiek?
o Welk type veehouderij vinden we passend bij Nederland
· Hoe geld genereren met behulp van subsidies o Subsidies voor dier- en milieuvriendelijk produceren o Subsidies voor duurzame innovatie in de melkveehouderij

Naast de presentaties en workshops is er gedurende de hele dag mogelijkheid voor agrariërs en tuinders om mee te discussiëren over ontwikkelingen in de sector en ervaringen uit te wisselen met deskundigen, onderzoekers en vakgenoten.

Boerderij
Al meer dan 90 jaar is Boerderij het toonaangevende merk voor de landbouw. Het vakblad brengt actuele ontwikkelingen, feiten en achtergronden, financiële informatie, marktprognoses, ter zake doende interviews en praktische adviezen. Elke week treffen lezers in Boerderij speciale vakinformatie voor akkerbouwers, rundveehouders en varkenshouders aan.


* Bron: onderzoek door Reed Business Events onder abonnees van Boerderij.
Noot voor redacties

Noot voor redacties,