Nederlandse event-communicatie bekroond in Barcelona

Persbericht van Triqle Event Intelligence

"What's On?" toont programma in één oogopslag op elk medium met Internet

AMSTERDAM/BARCELONA - Een Nederlandse vinding die alle bezoekers van congressen en evenementen via telefoon, tablet, laptop of tv-schermen op de hoogte houdt van de laatste programma-informatie, is in de prijzen gevallen bij de EIBTM-beurs. Deze grootste wereldwijde beurs voor de congres- en evenementenindustrie vindt van 29 november tot en met 1 december plaats in Barcelona.

Het online platform "What's On?" van Triqle Event Intelligence is in de Top 5 geëindigd bij de Technology Watch Award 2011, die jaarlijks aan de beurs is gekoppeld. Bij deze wedstrijd wordt gezocht naar de meest innovatieve technologie binnen de branche.
"What's On?" bespaart organisatoren volgens de bedenkers heel wat tijd en stress. Het laat deelnemers en bezoekers via elk medium met een internetverbinding in één oogopslag zien wat er nu bezig is en wanneer het volgende onderdeel op het programma begint. Op schermen, via mobiele telefoons, laptops, tabletcomputers of social media. Het ziet eruit als een chronologische lijst waarop gebruikers verder kunnen klikken voor meer informatie of om reacties te geven. Het is al toegepast op het Oerol-festival, een tiendaags festival met 1200 optredens op 72 locaties met 60.000 bezoekers. Vanwege het slechte weer moesten veel optredens afgelast worden, maar dankzij "What's On?" was het publiek daar snel van op de hoogte. Volgens Triqle draagt het programma bij aan snellere en effectievere communicatie tussen organisatoren en hun bezoekers.
Volgens de jury van de Technology Watch Award 2011 is "What's On?" een simpel en niet duur idee om actuele programma-informatie naar alle deelnemers van evenementen te sturen. Daarmee zorgt Triqle voor revolutionaire technologische veranderingen in de congres- en evenementenindustrie, aldus juryvoorzitter Corbin Ball.

De laatste keer dat een Nederlands bedrijf de award wist te winnen was in 2006. ,,Eindelijk zitten we weer in de top. We hebben niet gewonnen, maar wel een eervolle vermelding gekregen. Daar zijn we dolblij mee en erg trots op," stelt Gerrit Heijkoop van Triqle. "What's On?" moest het opnemen tegen 56 andere inzenders, een record, en bereikte met vier andere bedrijven de finale. Daar moesten de Nederlanders het afleggen tegen het Amerikaanse ITN International dat een badge ontwikkelde die als entreebewijs voor congressen dient en waarmee deelnemers tegelijkertijd gratis met het openbaar vervoer kunnen reizen en attracties kunnen bezoeken. ,,Hieraan kun je zien dat de evenementenindustrie bezig is zichzelf te vergroenen," stelt Heijkoop.
"What's On?" biedt ook de mogelijkheid om bezoekers van massa-evenementen direct te informeren als de veiligheid in het geding is. Een drama zoals bij de Loveparade in Duisburg, waar in juli vorig jaar 21 doden en 509 gewonden vielen toen iedereen tegelijk naar buiten wilde, zou bijvoorbeeld te voorkomen zijn door alle bezoekers te waarschuwen niet naar de uitgang te gaan.
Technisch gezien kan dat met "What's On?". ,,We zaten midden in het ontwerpen toen Duisburg gebeurde en daarom hebben we die functionaliteit er aan toegevoegd. Het systeem is op afstand bestuurbaar en kan dus dit soort rampen voorkomen," aldus Heijkoop.

Meer informatie:
http://www.eibtm.com/page.cfm/action=Press/PressID=1309

Links:
http://www.triqle.eu



Razende Robot Reporter