Nederlandse event-communicatie bekroond in Barcelona
Persbericht van Triqle Event Intelligence
"What's On?" toont programma in één oogopslag op elk medium met
Internet
AMSTERDAM/BARCELONA - Een Nederlandse vinding die alle bezoekers van
congressen en evenementen via telefoon, tablet, laptop of tv-schermen
op de hoogte houdt van de laatste programma-informatie, is in de
prijzen gevallen bij de EIBTM-beurs. Deze grootste wereldwijde beurs
voor de congres- en evenementenindustrie vindt van 29 november tot en
met 1 december plaats in Barcelona.
Het online platform "What's On?" van Triqle Event Intelligence is in de
Top 5 geëindigd bij de Technology Watch Award 2011, die jaarlijks aan
de beurs is gekoppeld. Bij deze wedstrijd wordt gezocht naar de meest
innovatieve technologie binnen de branche.
"What's On?" bespaart organisatoren volgens de bedenkers heel wat tijd
en stress. Het laat deelnemers en bezoekers via elk medium met een
internetverbinding in één oogopslag zien wat er nu bezig is en wanneer
het volgende onderdeel op het programma begint. Op schermen, via
mobiele telefoons, laptops, tabletcomputers of social media. Het ziet
eruit als een chronologische lijst waarop gebruikers verder kunnen
klikken voor meer informatie of om reacties te geven.
Het is al toegepast op het Oerol-festival, een tiendaags festival met
1200 optredens op 72 locaties met 60.000 bezoekers. Vanwege het slechte
weer moesten veel optredens afgelast worden, maar dankzij "What's On?"
was het publiek daar snel van op de hoogte. Volgens Triqle draagt het
programma bij aan snellere en effectievere communicatie tussen
organisatoren en hun bezoekers.
Volgens de jury van de Technology Watch Award 2011 is "What's On?" een
simpel en niet duur idee om actuele programma-informatie naar alle
deelnemers van evenementen te sturen. Daarmee zorgt Triqle voor
revolutionaire technologische veranderingen in de congres- en
evenementenindustrie, aldus juryvoorzitter Corbin Ball.
De laatste keer dat een Nederlands bedrijf de award wist te winnen was
in 2006. ,,Eindelijk zitten we weer in de top. We hebben niet gewonnen,
maar wel een eervolle vermelding gekregen. Daar zijn we dolblij mee en
erg trots op," stelt Gerrit Heijkoop van Triqle.
"What's On?" moest het opnemen tegen 56 andere inzenders, een record,
en bereikte met vier andere bedrijven de finale. Daar moesten de
Nederlanders het afleggen tegen het Amerikaanse ITN International dat
een badge ontwikkelde die als entreebewijs voor congressen dient en
waarmee deelnemers tegelijkertijd gratis met het openbaar vervoer
kunnen reizen en attracties kunnen bezoeken. ,,Hieraan kun je zien dat
de evenementenindustrie bezig is zichzelf te vergroenen," stelt
Heijkoop.
"What's On?" biedt ook de mogelijkheid om bezoekers van
massa-evenementen direct te informeren als de veiligheid in het geding
is. Een drama zoals bij de Loveparade in Duisburg, waar in juli vorig
jaar 21 doden en 509 gewonden vielen toen iedereen tegelijk naar buiten
wilde, zou bijvoorbeeld te voorkomen zijn door alle bezoekers te
waarschuwen niet naar de uitgang te gaan.
Technisch gezien kan dat met "What's On?". ,,We zaten midden in het
ontwerpen toen Duisburg gebeurde en daarom hebben we die
functionaliteit er aan toegevoegd. Het systeem is op afstand
bestuurbaar en kan dus dit soort rampen voorkomen," aldus Heijkoop.
Meer informatie:
http://www.eibtm.com/page.cfm/action=Press/PressID=1309
Links:
http://www.triqle.eu
Razende Robot Reporter