Capgemini




Utrecht/Parijs, 30 november 2011

Capgemini en International Paper verlengen contract ter waarde van ¤¬42 miljoen met vijf jaar

Business Process Outsourcing (BPO) samenwerking nu uitgebreid naar 19 jaar

Capgemini heeft vandaag bekendgemaakt dat het een contractverlenging ter waarde van ¤42 miljoen heeft afgesloten met International Paper, een wereldwijde speler in papier en verpakkingen. De contractverlenging tot 2018 omvat alle Finance en Accounting (F&A) diensten en brengt de totale duur van de samenwerking op 19 jaar, een van de langstlopende relaties in de BPO-sector.

International Paper, een onderneming uit de Fortune 500, is wereldwijd marktleider in de productie van papier en verpakkingen en met ruim 60.000 medewerkers actief in meer dan 20 landen voor klanten overal ter wereld. Het bedrijf produceert onder meer ongecoat papier en industriële en consumentenverpakkingen voor markten in Noord- en Latijns-Amerika, Europa, Rusland, Azië en Noord-Afrika. Capgemini's relatie met International Paper startte in 1999, toen 40 Capgemini-medewerkers werden ingezet om diensten te verlenen aan de Europese entiteiten van International Paper. In 2002 werd het contract uitgebreid naar de Verenigde Staten. Op dit moment zijn zo'n 480 Capgemini-medewerkers actief voor 240 locaties, die worden bediend vanuit Krakau in Polen, Nanhai in China en Guatemala City. De diensten omvatten het volledige F&A portfolio, waaronder Order to Cash, Procure to Pay, Record to Analyze en Treasury in zeven talen voor een groot aantal, wereldwijd verspreide klantlocaties.

De sleutel tot Capgemini's success bij het winnen van de contractverlenging is de consistent hoge kwaliteit van de dienstverlening, innovatieve en flexibele oplossingen en de wijze waarop wordt voorzien in de behoeften van International Paper. Capgemini wordt beschouwd als een belangrijke aanjager van procesverbetering. Onder meer door de toepassing van het Global Process Model(c) en de samenwerking met International Paper om te komen tot processtandaardisatie en een betere operationele performance.

Harry Wauters, Director Global Financial Shared Services Centers van International Paper: 'We waren op zoek naar een bedrijf met een robuust F&A platform om onze doelstellingen te ondersteunen, zowel flexibel als schaalbaar, naar gelang onze zakelijke wensen. We hebben ervoor gekozen om onze relatie met Capgemini voort te zetten vanwege hun uitstekende op samenwerking gerichte aanpak, hun toegevoegde waarde die verder gaat dan de standaarddienstverlening en hun focus op voortdurende verbetering. Zij hebben in de afgelopen jaren hun toewijding laten zien aan het leveren van innovatieve en aanpasbare oplossingen.'

Hubert Giraud, CEO Capgemini Business Process Outsourcing zegt: 'We zijn verheugd over deze mijlpaal, de contractverlenging met International Paper, en over de erkenning van het vertrouwen dat zij hebben in onze samenwerking, in het commitment en in de levering van deze belangrijke diensten. Het Capgemini engagement team heeft zijn exceptionele kwaliteiten laten zien op het gebied van industrialisatie en innovatie. We zien uit naar het verder uitbreiden van deze belangrijke strategische samenwerking en de voordelen die dit partnership zal opleveren voor beide partijen.'

EINDE BERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business Experience(TM) - samen met zzijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore(TM), met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 35 landen en heeft wereldwijd ruim 115.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2010 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com.

Rightshore(TM) is een geregistreerd handelsmerk van Capgemini

Capgemini's beschikt over erkende expertise op het gebied van Business Process Outsourcing (BPO) met een oplossingenportfolio die bestaat uit: Finance & Accounting, Customer Operations Management, Procurement, Supply Chain Management, Human Resources en diensten voor de bancaire en verzekeringssector. Als onderdeel van Capgemini's Rightshore(TM) netwerk, leveren BPO professionals wereldwijd 24/7 diensten aan klanten in meer dan 36 talen vanuit centra in Australië, Brazilië, Canada, Chili, China, Guatemala, India, Filippijnen, Polen, Zweden en de Verenigde Staten. Capgemini is een erkende speler op het gebied van BPO in Polen, Latijns-Amerika en Brazilë, met meer dan 2.000 BPO professionals die BPO-processen managen in Latijns-Amerika en 12.000 wereldwijd.

www.capgemini.com/bpo