Ingezonden persbericht

03/12/2011, Amsterdam

Time out amsterdam

'Best of Amsterdam Awards 2011'

Vrijdagavond zijn voor de derde maal de 'Best of Amsterdam awards' uitgereikt. Tijdens de feestelijke uitreiking in de Heineken Experience in Amsterdam namen de winnaars de prijs in ontvangst. De avond werd gepresenteerd door Boom Chicago. In een overvolle Heineken Experience op de stadhouderskade, barstte het feest na de bekendmaking van de 'Best of Amsterdam awards' los.

In de speciale 'Best of Amsterdam' editie van Time Out Amsterdam die ter plekke onthuld werd, vind je alle 50 topspots voor 2011. Van het beste fast-food adres (Burgermeester) tot de beste familie attractie Artis), stuk voor stuk enthousiaste winnaars die de titel met trots in ontvangst namen.

De 250 genomineerden werden geselecteerd door Time Out Amsterdam, de 50 winnaars werden gekozen door de lezers van de stadsglossy.

Lilly Wanjon, Artis: "Artis is niet alleen blij met de Best of Amsterdam award, maar ook erg trots. Het is de bekroning op geleverde inspanningen van de afgelopen jaren."

In oktober hebben 24.367 lezers van Time Out Amsterdam , en bezoekers van de genomineerde organisaties gestemd op hun favoriet. Stemmen kon online, maar ook middels de honderden stembussen die te vinden waren in de 250 genomineerde musea, restaurants, winkels, clubs of cafés. In totaal is er 299.496 keer gestemd.

Trotse winnaars

Winnaars van de Best of Amsterdam award zijn trots op hun prijs. In de stad zie je steeds vaker de raamsticker, met het 'Best of Amsterdam' logo, op een prominente plek in de zaak verschijnen. De 'Best of Amsterdam' toekenning is niet alleen een positief teken voor Amsterdammers, maar ook voor toeristen en expats die de Time Out 'Best of Awards' kennen uit hun eigen stad.

Ook het enthousiasme (eigen campagnes, compleet met posters) en de inventiviteit (Roest organiseerde een eigen wedstrijd om stemmen te winnen en won in de categorie Best creative hotspot) van genomineerden om stemmen te winnen laat zien dat de prijs in 3 jaar tijd uitgegroeid is tot een zeer gewilde erkenning van het werk van Amsterdamse ondernemers.

Maandelijks magazine Time Out Amsterdam
Time Out is dé autoriteit op het gebied van 's werelds beste steden. Al meer dan 40 jaar biedt Time Out, met tijdschriften, gidsen, en websites, recente informatie en scherp commentaar op kunst, cultuur en het leven in de stad. Time Out is sinds de oprichting in London uitgegroeid tot een wereldwijd merk met magazines in meer dan 40 steden zoals New York, Barcelona, Sydney en Hongkong. Het maandelijkse Engelstalige tijdschrift Time Out Amsterdam is te koop op meer dan 300 plekken in Amsterdam en wordt ook verspreid onder abonnees.

De speciale TIME OUT AMSTERDAM Best of Amsterdam 2011 uitgave, met daarin alle winnaars, ligt vanaf 3 december in de winkel.

Bijgevoegde foto is geschikt voor publicatie; graag credits vermelden: Fotograaf, Polle Willemsen

Op de foto staan 3 winnaars; Rijksmuseum (Best major art museum), Hermitage (Best general interest museum) en (Best exibition/project space) Smart Project Space

Het Best of Amsterdam event is mede mogelijk gemaakt door Heineken Experience en de Heineken Brand Store.

Noot voor de redactie en

Ingezonden persbericht