Huiswerkinstituten té gefocust op kwantiteit

Persbericht van Maltha Beheer B.V.

Er is veel te doen om de kwantiteit van de huiswerkinstituten. Hoeveel leerlingen of vestigingen hebben ze? Moet de focus niet op kwaliteit liggen?

Maar hoe bepaal je dan de kwaliteit? Trek de parallel eens met een schoolkeuze. Kijk naar de continuïteit, het opleidingsniveau en de ervaring van het personeel. Bestudeer de knowhow van het huiswerkinstituut aandachtig en een ander cruciaal punt is om te kijken of het personeel in vast dienstverband werkt. En zeker niet onbelangrijk is goed te kijken naar de huisvesting. Hoe ziet deze eruit? Hebben de kinderen genoeg ruimte en kunnen ze niet worden afgeleid? Hoe lang bestaat het bedrijf en wordt het wel bedrijfsmatig gerund, zijn er protocollen?

"Dit is voor ouders, journalisten, verzorgers etc. vaak moeilijk te bepalen", aldus Willem Maltha, CEO van De Maltha groep. Kwaliteit is moeilijker meetbaar en daarom kijk je eerder naar de kwantiteit. Ook herinvesteringen is en meetbare norm waaruit kwaliteit zich onderscheidt van kwantiteit. Is er nieuwe software aanwezig, zijn er voldoende computers met de nodige (officiële) programma's om schoolwerk goed te kunnen uitvoeren? En ontwikkelt een huiswerkinstituut zijn eigen producten? Dit zijn allemaal aspecten die je als ouder kan inschatten of navragen. Overigens werkt De Maltha groep al bijna (sinds 1 april 1982) 30 jaarmet deze meetbare normen.

Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit de vooruitgang van de leerling. "Dit is de essentie die vaak achterwegen wordt gelaten. Ik lees en hoor teveel over hoeveel vestigingen een huiswerkinstituut heeft en hoeveel duizenden leerlingen ze hebben. Maar waar blijven de kenmerken die juist belangrijk zijn voor het kind?", aldus Willem Maltha.

Het wordt tijd dat we afzien van kwantitatieve ijkpunten en juist de kwaliteit gaan beoordelen. Daar hebben ouders namelijk wat aan!

*

Links:
http://www.demalthagroep.nl



Razende Robot Reporter