Ingezonden persbericht


Persbericht

ZWAN wint reclameprijs Grand Match des Créatives

Almelo, 5 december 2011 -- ZWAN, de Nederlandse exporteur van vleesconserven, heeft in Réunion de reclameprijs Grand Match gewonnen. De Grand Match is de meest prestigieuze reclame-award in overzeese Franse gebiedsdelen en de eilanden in de Indische oceaan.

Elk jaar vindt op het eiland Réunion (voor de Oostkust van Afrika) de Grand Match des Créatives plaats, de competitie voor de beste reclamecampagnes in de regio. ZWAN was voor deze prijs genomineerd met vier TV-commercials. De winnaar werd gekozen door een professionele jury.

De 2011-campagne van ZWAN bestond uit vier animatiefilmpjes. De bevolking van Réunion is een smeltkroes van Afrikaanse, Europese en Aziatische mensen. In de commercials komen kleine cocktailworstjes voor die lijken op de voornaamste inwonersgroepen van Réunion. De commercials zijn daardoor voor iedereen herkenbaar. Ook een picknickevenement en een website waarmee je je eigen ZWAN-character kon maken en uploaden op Facebook maakten deel uit van de campagne, die werd ontwikkeld door Court Circuit.

Sjoerd Groot, Brand Manager Zwan: 'Met deze campagne wilden we de 'fun' en gezelligheid benadrukken die ZWAN uitstraalt op Réunion; de cocktailworstjes worden meestal gegeten tijdens de picknick of bij de borrel.' Met een gemiddelde consumptie van twee blikjes ZWAN per hoofd van de bevolking is ZWAN marktleider in de categorie vleesconserven.

Sjoerd Groot: 'ZWAN heeft een naam hoog te houden als het gaat om deze prijs. In 2005 hebben we deze prijs al eens gewonnen, toen in de categorie Billboard. We zijn er trots op deze prijs nu weer in de wacht te hebben gesleept!'

Over Zwanenberg Food Group

Met ongeveer 1.300 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2010) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips (in Nederland). Het concern levert ook een aantal bekende private labels en heeft, naast in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via pompstations etc.), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.



Ingezonden persbericht