Wet van Dam volgende barrière voor fitnessclubs


De kracht van écht samenwerken.

Utrecht, 20111205 -- Er komen veel uitdagingen kijken bij het runnen van een fitnessclub, uitdagingen waar fitnessondernemers dagelijks mee te maken hebben. Denk aan toenemende concurrentie, alternatieven op sportscholen, kritischer wordende leden en nieuwe wetgeving betreft het gemakkelijker opzeggen van abonnementen met de Wet van Dam. Fitnessclubs merken dit aan het eind van de streep. Bij hen geldt dat behaalde resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst.

Vanaf 1 december 2011 geldt de Wet van Dam. Deze nieuwe wet zorgt ervoor dat fitnessleden niet langer verbonden zijn aan stilzwijgende verlenging van een abonnement vastzit en dat zij sneller kunnen opzeggen. Voor fitnessclubs is dit een volgende barrière om te overwinnen. Of juist een kans?

 “Het is niet meer vanzelfsprekend dat leden binnenstromen. Alle aspecten om een fitnessclub succesvol te (blijven) runnen moeten scherp staan, elke dag weer” zegt Roy van Buuren, oprichter van de Club of 20. “Fitnessondernemers beseffen dit, maar zijn vaak (te) druk met de dagelijkse gang van zaken. Daarnaast bieden alternatieven als consultants en adviesbureaus niet direct rendement waardoor het moeilijk inzichtelijk is of de investering haalbaar zal zijn. Natuurlijk speelt het budget hierin een belangrijke rol.”

“Anders zijn, beter zijn en écht excelleren is een uitdaging, elke dag weer. Excellerende fitnessclubs richten zich niet op het verslaan van hun concurrenten, maar juist op het verslaan van zichzelf: Hoe kunnen we onszelf verbeteren zodat we het morgen beter doen dan vandaag? Hoeveel deze fitnessclubs ook bereiken en hoever ze de concurrentie achter zich laten, ze denken nooit dat ze goed genoeg zijn. Hoe waarborgt u uw toekomstige successen?”

De Club of 20 is een nieuw en uniek initiatief in de fitnessbranche en biedt dé nieuwe manier van samenwerken. Dit doen zij met een uniek concept waarin twintig fitnessclubs de kans krijgen om grootte successen te boeken. Een team van zes specialisten reiken fitnessondernemers de hand. “Door fitnessondernemers te voorzien van deskundigheid en capaciteit kunnen succes en groei bij fitnessclubs worden gewaarborgd. Door met een commerciële partner te werken krijgen  fitnessondernemers de ruimte om hun kostbare tijd te besteden aan hun corebusiness. Het hele jaar door beschikken zij over professionals op het gebied van sales, sportmanagement, (online)marketing en communicatie. Dit alles in de vorm van een laagdrempelig abonnement, zonder de nadelen van een vast dienstverband en dure jaarsalarissen.”





Club of 20 | Partners in Fitness