Ingezonden persbericht


Persbericht

CBS Outdoor en NS Poort continueren samenwerking

Amsterdam, 8 december 2011 ­ Vandaag maken CBS Outdoor en NS Poort bekend dat zij hun samenwerking verlengen. Ook de komende jaren is CBS Outdoor de partner die op de NS stations in Nederland een groot deel van de reclamedragers verzorgt.

Het partnership tussen NS Poort en CBS Outdoor betreft een groot reclamecontract in Nederland en het enige dat landelijk bereik en spreiding biedt. CBS Outdoor heeft hiermee een unieke propositie voor de adverteerdersmarkt in handen. Bovendien investeert zij aanzienlijk, o.a. in de ontwikkeling van Digital Advertising. NS gaat de komende 10 jaar stations grootschalig herinrichten en op innovatieve en kwalitatieve wijze invulling geven aan reclamedragers is daarbij essentieel.

"Mede dankzij onze reeds jarenlange samenwerking is CBS Outdoor volledig vertrouwd met NS en haar belangrijkste partners als ProRail en Bureau Spoorbouwmeester. Wij kennen de stationsomgeving van NS goed en zijn bekend met strikte richtlijnen en regelgeving op het gebied van veiligheid en beeldkwaliteit. Wereldwijd is CBS Outdoor marktleider op gebied van digital advertising. We zijn er trots op hier nu ook in Nederland stappen mee te kunnen maken, en kijken dan ook uit naar de dynamische periode die wij met NS tegemoet gaan", zegt Frank Hardenberg, Managing Director CBS Outdoor .

"We staan aan de vooravond van grootscheepse stationsverbouwingen en de uitrol van onze nieuwe stationsoutillage waarbij we de focus leggen op de beleving van de reiziger door meer comfort te bieden. Wij kiezen voor het verlengen van het contract met onze huidige partner CBS Outdoor, aangezien zij een wezenlijke bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteitsverbetering en beleving van de stations door middel van het plaatsen van haar reclamedragers. CBS Outdoor kent onze sector van binnen en van buiten en daarom hebben wij het volste vertrouwen in de voortzetting van onze jarenlange samenwerking", aldus William Graat, Senior Assetmanager Stations Exploitatiebedrijf NS Poort.

()

Over CBS Outdoor
In Nederland is CBS Outdoor straatbepalend. CBS Outdoor is specialist op het gebied van buitenreclame op stadsmeubilair zoals abri's, billboards, stations-, bus- en tramreclame. Het portfolio strekt zich uit over circa 275 concessies. Voor de exploitatie van reclame op tankstations, luchthaven Schiphol en treinstations heeft CBS Outdoor exclusieve contracten met Shell, Schiphol en de Nederlandse Spoorwegen. CBS Outdoor Nederland is onderdeel van CBS International, wat op haar beurt deel uitmaakt van het Amerikaanse mediaconcern CBS Corporation.

Over NS Poort
Iedere week bezoeken miljoenen mensen de stations en stationsgebieden van NS. NS Poort is gespecialiseerd in het ontwikkelen, exploiteren en beheren van stations en stationsgebieden. Samen met partners brengt NS Poort deze stationsgebieden tot leven. Daarmee wil het bedrijf, met oog voor duurzaamheid, een bijdrage leveren aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en mobiliteit van Nederland. NS streeft ernaar de gehele reis, van deur tot deur, makkelijker en aangenamer te maken. Hiermee creëert NS multifunctionele, aangename en leefbare stations met een uitgebreid aanbod van service, producten en diensten.