Ingezonden persbericht




Persbericht

Zeven mannen deze week naakt in Viva
The Naked Issue voor Blue Ribbon

Amsterdam, 14 december 2011 - Zeven dappere mannen lieten de badjas vallen en gingen bloot voor de lens van Viva. Maar vooral voor Blue Ribbon. Viva presenteert deze week: The Naked Issue.

Met trots werd de sexy & smaakvolle shoot ­ geschoten door niemand minder dan Carli Hermes ­ gisteren officieel onthuld. Aan The Naked Issue doen mee:

Jeroen Spitzenberger, acteur
Michael Boogerd, oud-wielrenner
Ramses Jedeloo, bootcamptrainer
Charley Luske, zanger
Paul Turner, 'The Voice'-fenomeen
Robert Doornbos, Formule 1- en Indycar-coureur
Marcus van Teijlingen, stijldanser

Beroemde beelden
De shoot heeft een centraal thema: beroemde beelden. Het begon bij de foto van Jeroen Spitzenberger. De acteur is een groot fan van Prince. Dus bij een mannelijk naaktportret stond hem meteen het hoesje van het beroemde Prince-album 'Lovesexy' voor ogen. Bij Michael Boogerd stond Lance Armstrong model. Het was voor Michael een eer om zijn voorbeeld te volgen, en met zijn billen bloot op het zadel te gaan. Met spectaculair resultaat.

De sokact...
Als je het hebt oveer mannen en beroemde naaktfoto's kom je al snel uit bij de Red Hot Chilli Peppers en hun beroemde 'sokact'. Een witte sportsok omklemt ondeugend de noten van de muziekmannen. Viva maakte variaties op dit thema. Charley Luske springt poedelnaakt omhoog en bedekt de delen die alleen Tanja mag zien discreet met zijn Fender-gitaar. Racer Robert Doornbos gebruikt zijn raceattributen. Paul Turner wilde alleen meedoen als zijn pose maar niet te serieus werd. Viva stelde meteen De Sok voor. Maar Paul zag meer in de inhoud van de fruitmand...

Met de Naked Issue voert Viva actie voor Blue Ribbon. Een groot deel van de inkomsten gaat naar deze stichting die strijdt tegen prostaatkanker. Deze reportage is ook exclusief te verkrijgen in de Viva App op iPad.

Fotocredits: Carli Hermes

Over Blue Ribbon
Stichting Blue Ribbon vraagt aandacht voor prostaatkanker bij het grote publiek, de media en de politiek. Met ambassadeurs en door middel van activiteiten willen zij het taboe rondom de prostaat doorbreken en mannen en vrouwen in Nederland bewust maken van de risico's van deze kankervorm die jaarlijks 9.000 mannen treft en daarmee de meest voorkomende kankersoort is onder mannen.

Over Viva
Viva, met een bereik van 600.000 vrouwen in Nederland, vormt een effectief medium om zowel mannen als vrouwen bewust te maken van en te informeren over de risico's van prostaatkanker. En sluit daarmee aan bij de hoofddoelstellingen van de Stichting Blue Ribbon. Een groot deel van de verkoopopbrengst van The Naked Issue komt ten goede aan de Stichting Blue Ribbon. Met o.a. deze verkoopopbrengsten wordt de stichting in staat gesteld haar doelen te realiseren.

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (