Onafhankelijk onderzoeksbureau roept Turn uit tot beste aanbieder van Demand-Side Platforms
Persbericht van PR Newswire
LONDEN, December 15, 2011 /PRNewswire/ --
Turn wordt geroemd om zijn propositie, strategie en marktaanwezigheid
In het onlangs gepubliceerde rapport The Forrester Wave(TM):
Demand-Side Platforms , Q4 2011 (december 2011) van Forrester
Research wordt het cloud-based Turn Media Platform van Turn uitgeroepen
tot beste platform. Dit maakte Turn vandaag bekend.
Turn veroverde de eerste plaats in marktaanwezigheid, een gedeelde
eerste plaats voor strategie en de kracht van het huidige aanbod was
eveneens goed voor een plaats bij de eerste drie. Ook op andere
gebieden zoals rapportage, klantenservice, leiderschap en klanten
behaalde Turn de hoogste score of deelde deze hoogste score met een
andere partij.
"Dankzij een intuïtieve, gebruiksvriendelijke tool waarmee de gebruiker
zelf advertenties kan plaatsen, een uitgebreid en flexibel
rapportagesysteem en een aantal grote, gerenommeerde klanten, waaronder
Experian, is Turn een fantastische oplossing voor analytisch ingestelde
inkopers die op zoek zijn naar een oplossing op maat voor geïntegreerd
doelgroepdatabeheer en media-inkoop en -optimalisatie. Turn heeft ruim
100 platform- en ondersteuningsmedewerkers in dienst, die allemaal hard
werken aan het waarmaken van de visie van het bedrijf, namelijk het
bieden van een end-to-end multichannel platform voor inkoop,
optimalisatie en rapportage," aldus het Forrester-rapport.
"De snelle groei die Turn het afgelopen jaar doormaakte, hebben wij te
danken aan twee speerpunten. Binnen onze bedrijfstak leveren wij de
beste prestaties in een overzichtelijk pakket. Daarnaast helpen we
marketeers om betere beslissingen te nemen dankzij onze
real-time-rapportages", vertelt Bill Demas, algemeen directeur van
Turn. "Dankzij de unieke positionering van Turn kunnen marketeers op
effectiever wijze digitale cross-channel-campagnes uitvoeren. We zijn
daarom zeer verheugd dat Forrester de krachtige en innovatieve
dienstverlening van ons bedrijf waardeert en onze leidinggevende rol in
deze bedrijfstak bevestigt."
Forrester onderzocht zeven DSP-aanbieders op 48 criteria. Per bedrijf
werd er gekeken naar het huidige aanbod, waaronder de kwaliteit van de
toegang tot media en data die het bedrijf levert, de rapportagesystemen
en de kwaliteit en bruikbaarheid van de advertentievoorraad. Daarnaast
werd gekeken naar de strategie, bijvoorbeeld de kracht en ervaring van
de managementteams en de omvang en samenstelling van het
personeelsbestand. Tot slot werd onderzoek gedaan naar
marktaanwezigheid, onder meer naar omzetcijfers en klantenbestand. Aan
de hand van deze factoren werd bepaald in welke mate elke aanbieder
ondersteuning biedt aan de digitale inkoper, die vandaag de dag
geconfronteerd wordt met een steeds complexer wordende mediaomgeving.
Over Turn
Turn is de enige speler in de digitale reclamebranche die geïntegreerde
end-to-end platforms ontwikkelt voor data- en mediamanagement. Op dit
moment worden het Turn Audience Platform en het Turn Media Platform
gebruikt om digitale reclamecampagnes te beheren voor meer dan 50
Fortune 200-merken. Met een wereldwijde infrastructuur, intuïtieve
software en rapportages en een open ecosysteem voor partners, laat Turn
zien hoe de toekomst van digitale reclame in een real-time
geïntegreerde omgeving eruit ziet. Het hoofdkantoor van Turn is
gevestigd in Silicon Valley, Californië. Daarnaast heeft het bedrijf
kantoren in Amsterdam, Charlotte, Chicago, Londen, Los Angeles, New
York en San Francisco.
Contactpersoon bij de Propeller Group:
Ben Titchmarsh / Helen Nassey
t: +44(0)7944-926-470 / +44(0)7506121999
e: firstname.lastname@propellergroup.com
Turn