Onafhankelijk onderzoeksbureau roept Turn uit tot beste aanbieder van Demand-Side Platforms

Persbericht van PR Newswire

LONDEN, December 15, 2011 /PRNewswire/ --

Turn wordt geroemd om zijn propositie, strategie en marktaanwezigheid

In het onlangs gepubliceerde rapport The Forrester Wave(TM): Demand-Side Platforms , Q4 2011 (december 2011) van Forrester Research wordt het cloud-based Turn Media Platform van Turn uitgeroepen tot beste platform. Dit maakte Turn vandaag bekend.

Turn veroverde de eerste plaats in marktaanwezigheid, een gedeelde eerste plaats voor strategie en de kracht van het huidige aanbod was eveneens goed voor een plaats bij de eerste drie. Ook op andere gebieden zoals rapportage, klantenservice, leiderschap en klanten behaalde Turn de hoogste score of deelde deze hoogste score met een andere partij.

"Dankzij een intuïtieve, gebruiksvriendelijke tool waarmee de gebruiker zelf advertenties kan plaatsen, een uitgebreid en flexibel rapportagesysteem en een aantal grote, gerenommeerde klanten, waaronder Experian, is Turn een fantastische oplossing voor analytisch ingestelde inkopers die op zoek zijn naar een oplossing op maat voor geïntegreerd doelgroepdatabeheer en media-inkoop en -optimalisatie. Turn heeft ruim 100 platform- en ondersteuningsmedewerkers in dienst, die allemaal hard werken aan het waarmaken van de visie van het bedrijf, namelijk het bieden van een end-to-end multichannel platform voor inkoop, optimalisatie en rapportage," aldus het Forrester-rapport.

"De snelle groei die Turn het afgelopen jaar doormaakte, hebben wij te danken aan twee speerpunten. Binnen onze bedrijfstak leveren wij de beste prestaties in een overzichtelijk pakket. Daarnaast helpen we marketeers om betere beslissingen te nemen dankzij onze real-time-rapportages", vertelt Bill Demas, algemeen directeur van Turn. "Dankzij de unieke positionering van Turn kunnen marketeers op effectiever wijze digitale cross-channel-campagnes uitvoeren. We zijn daarom zeer verheugd dat Forrester de krachtige en innovatieve dienstverlening van ons bedrijf waardeert en onze leidinggevende rol in deze bedrijfstak bevestigt."

Forrester onderzocht zeven DSP-aanbieders op 48 criteria. Per bedrijf werd er gekeken naar het huidige aanbod, waaronder de kwaliteit van de toegang tot media en data die het bedrijf levert, de rapportagesystemen en de kwaliteit en bruikbaarheid van de advertentievoorraad. Daarnaast werd gekeken naar de strategie, bijvoorbeeld de kracht en ervaring van de managementteams en de omvang en samenstelling van het personeelsbestand. Tot slot werd onderzoek gedaan naar marktaanwezigheid, onder meer naar omzetcijfers en klantenbestand. Aan de hand van deze factoren werd bepaald in welke mate elke aanbieder ondersteuning biedt aan de digitale inkoper, die vandaag de dag geconfronteerd wordt met een steeds complexer wordende mediaomgeving.

Over Turn

Turn is de enige speler in de digitale reclamebranche die geïntegreerde end-to-end platforms ontwikkelt voor data- en mediamanagement. Op dit moment worden het Turn Audience Platform en het Turn Media Platform gebruikt om digitale reclamecampagnes te beheren voor meer dan 50 Fortune 200-merken. Met een wereldwijde infrastructuur, intuïtieve software en rapportages en een open ecosysteem voor partners, laat Turn zien hoe de toekomst van digitale reclame in een real-time geïntegreerde omgeving eruit ziet. Het hoofdkantoor van Turn is gevestigd in Silicon Valley, Californië. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in Amsterdam, Charlotte, Chicago, Londen, Los Angeles, New York en San Francisco.

Contactpersoon bij de Propeller Group:

Ben Titchmarsh / Helen Nassey
t: +44(0)7944-926-470 / +44(0)7506121999
e: firstname.lastname@propellergroup.com

Turn