BNP Paribas Fortis lanceert 'Assist': een gratis smartphone-applicatie

15/12/2011 12:00

BNP Paribas Fortis

BNP Paribas Fortis lanceert "Assist": een gratis smartphone-applicatie die klanten (en ook niet-klanten) stap voor stap begeleidt in geval van nood.

Assist is een smartphone-applicatie (app) die klanten (en niet-klanten) stap voor stap begeleidt in noodgevallen en die gratis via de Android Market kan worden gedownload.

Een iPhone-applicatie volgt binnenkort.

"Assist" helpt haar gebruikers verder op vier niveaus:

1. Verstrekken van informatie: per noodgeval wordt aan de gebruiker stap voor stap uitgelegd welke acties hij moet ondernemen. Klanten die via BNP Paribas Fortis beschikken over een contract Europ Assistance, of bij BNP Paribas Fortis hun verzekeringen hebben onderschreven, worden bovendien geïnformeerd over de bijstand waar zij eventueel op kunnen rekenen. Hierdoor kan de bijstandsverlener (Europ Assistance of TeleClaims) zo snel mogelijk in actie treden.

2. Indienen schadeclaims: de klant kan via de applicatie rechtstreeks een aangifte doen van het schadegeval (auto,woning;gezin) bij TeleClaims (AG Insurance). Hierdoor wordt het schadedossier zo snel mogelijk opgestart.

3. Een 'Kom mij halen-button': met één druk op de knop wordt de locatie van de gebruiker verstuurd met een link in Google Maps, en dat via e-mail, SMS, Facebook, of Twitter. Een jongere kan zo bijvoorbeeld zijn ouders op de hoogte brengen na een fuif, maar ook in echte nood is dit een efficiënte en doeltreffende hulplijn. ( voor een alleenstaande die thuis een onvoorzien probleem heeft)

4. Een aantal andere handige tools: een overzicht van nuttige telefoonnummers (incl. noodnummers in 120 verschillende landen), een zaklamp met de mogelijkheid om SOS-signalen in morsecode uit te sturen,-

Het hart van de applicatie zijn een 100-tal noodscenario's gaande van het verlies van een bankkaart over een ondergelopen kelder tot een auto-ongeval. Aangezien de klant doorgaans weinig ervaring heeft met dit soort noodgevallen, en aangezien deze noodgevallen meestal ook gepaard gaan met een zekere dosis stress, is het uiterst belangrijk om de klant op een heldere manier te informeren. Assist biedt per noodscenario een kort stappenplan waarbinnen handig gebruik gemaakt wordt van de functionaliteiten van de smartphone (denk maar aan quickdial, geolocalisatie, enz). Het feit dat men zijn smartphone steeds op zak heeft, maakt dit hét communicatiekanaal bij uitstek om klanten bij te staan in geval van nood.

Assist kadert volledig in de ambitie van BNP Paribas Fortis om maximaal bereikbaar te zijn voor haar klanten en om duidelijke informatie aan te bieden die voor de klant onmiddellijk bruikbaar is. Na de lancering van Mobile banking, de smartphone-applicaties "SPOT" en "Bill4Friends" en het iPad magazine "UltiMag" verruimt BNP Paribas Fortis haar aanbod van diensten voor gebruik op smartphones en tablets.

Peter Vandekerckhove, lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis: "BNP Paribas Fortis is een innovatieve bank die de technische mogelijkheden ten volle gebruikt om haar klanten een professionele service te geven op momenten die voor de klant belangrijk zijn"

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel