Ingezonden persbericht


Bedrijfsborrel podium voor wangedrag
Helft van de Nederlandse werknemers heeft zich wel eens misdragen

Amsterdam, 16 december 2011 - Bijna 4 op de 10 (37%) werknemers heeft zich in het verleden wel eens misdragen op een bedrijfsborrel. Dit blijkt uit een wereldwijde poll onder 3.699 bezoekers van carrièresite Monster, in Nederland bekend als Monsterboard.nl. Voor 10 procent van de werknemers had dit verregaande consequenties; 5 procent is zelfs ontslagen door wangedrag en nog eens 5 procent liep flinke reputatieschade op. Vooral Britse werknemers maken het bont, 64 procent heeft zich weleens misdragen. Dit geldt voor bijna de helft (45%) van de Nederlandse werknemers. 63 procent van de deelnemers aan dit onderzoek heeft de gedragsregels op een bedrijfsborrel nooit overtreden.

"Een bedrijfsborrel met de feestdagen is een mooi moment om collega's eens op een informele manier te spreken. Echter werknemers moeten zich realiseren dat ze zich in een zakelijke omgeving bevinden en er beroeps- en gedragsregels gelden, ondanks de feestelijke stemming die er heerst", zegt Elbrich Batstra, HR Director bij Monsterboard. "Ik zou mensen die een bedrijfsborrel bijwonen adviseren om hun alcoholgebruik te beperken en de borrel te zien als een mogelijkheid om te netwerken en te socializen met collega's."

Britten laten zich het meest gaan
Britse werknemers kunnen zichzelf tijdens een bedrijfsparty het moeilijkst beheersen, maar liefst 64 procent geeft aan zich misdragen te hebben. 9 procent van de Britse respondenten werd voor het overtreden van de gedragsregels ontslagen, waar ook 9 procent een deuk in het imago opliep. Nederlandse werknemers kunnen er eveneens wat van; bijna de helft van de Nederlandse ondervraagden (45%) blijkt zich wel eens te misdragen op de bedrijfsborrel. Voor 6 procent van de Nederlandse respondenten betekende dit einde carrière, 8 procent ondervond imagoschade. Het wereldwijde onderzoek van Monster toont aan dat Italiaanse werknemers zich het beste gedragen op bedrijfsfeesten, slechts 18 procent van de Italiaanse respondenten heeft het wel eens te bont gemaakt.

Over de opiniepeiling
De resultaten van deze Wereldwijde Monster Pollâ zijn gebaseerd op stemmen van bezoekers van de sites van Monster (in Nederland Monsterboard.nl) tussen 1 en 15 november 2011. Er is getoetst of respondenten ooit iets spijtigs hebben gedaan op een bedrijfsborrel (n=3699). De Wereldwijde Monster Pollâ, een product van Monster, is een reeks van online polls die de mening van bezoekers peilen over carrière, economie en werk.

Volg Monsterboard.nl op Twitter: http://twitter.com/monsternieuws

/// EINDE BERICHT ///
Over Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en gevestigd in Amsterdam. Bij Monsterboard.nl werken ongeveer 120 medewerkers. Op Monsterboard.nl staan circa 23.000 vacatures. Per maand kent de site meer dan 2 miljoen bezoeken (november 2010). Monsterboard.nl is onderdeel van Monster®, marktleider op het gebied van online-recruitment. Met behulp van geavanceerde technologie en optimale dienstverlening hebben bedrijven maximale controle over hun recruitmentproces. Monster is de initiatiefnemer van BeKnown, een professionele netwerkapplicatie om Facebook-gebruikers de mogelijkheid te bieden een professioneel netwerk op te bouwen op 's werelds populairste en grootste sociale platform. Klik voor meer informatie over de producten en dienstverlening van Monsterboard.nl.

Over Monster Worldwide
Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW - News), het moederbedrijf van Monster®, dat al meer dan een decennium marktleider is op het gebied van online-recruitment, heeft als streven mensen te inspireren om hun leven te verbeteren. Monster is in 1994 opgericht in de Verenigde Staten. Het hoofdkantoor staat in Massachusetts. Monster is gevestigd in 50 landen over de gehele wereld. Monster staat bekend om het samenbrengen van gekwalificeerde kandidaten uit alle delen van de arbeidsmarkt met gerenommeerde bedrijven in de meest uiteenlopende sectoren. Door lokaal aanwezig te zijn in belangrijke markten in Noord-Amerika, Europa en Azië kan Monster wereldwijd werkgevers in contact brengen met werkzoekenden van hoge kwaliteit en persoonlijk carrière-advies bieden. Via websites en online-diensten biedt Monster adverteerders brede, welomschreven doelgroepen. Meer informatie over de producten en diensten van Monster is te vinden op: www.monster.com. Klik voor meer informatie over Monster Worldwide.

Wilt u geen Monsterboard.nl persberichten meer van ons ontvangen? Reply dan op deze mail.

Contactinformatie (