Blauw Research


Gouden Spreekbuis Hypotheekdistributie voor ABN AMRO

15 december 2011 door Blauw Research

ABN AMRO heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekdistributie 2011 gewonnen. De prijs is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die de beste ontwikkeling heeft doorgemaakt in het afgelopen jaar. De nominaties en uiteindelijke winnaar heeft Blauw Research gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011 en de scores die toegekend zijn door de jury bestaande uit Wouter de Vries en Nico Stolwijk.

De Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011 biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekadviesorganisaties onder potentiële -en recente afsluiters. Bij het bepalen van de winnaar zijn de volgende aspecten meegenomen: (ontwikkeling) van spontane bekendheid, spontane reclameherinnering, waardering, imago, overwegen en absolute voorkeur.

Wat de Gouden Spreekbuis betreft dankt ABN AMRO haar sterke positie aan onder andere een sterke verbetering van haar imago op nagenoeg alle aspecten en de stijging in de absolute voorkeur voor ABN AMRO. Het imago van ABN AMRO is in het afgelopen jaar ook verbeterd op belangrijke aspecten als een goed inlevingsvermogen, betrouwbaarheid en klanten waar voor hun geld geven.

De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, te weten Rabobank en De Hypotheekshop ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor hun prestaties. Rabobank dankt haar nominatie onder andere aan haar overall sterke imago. De Hypotheekshop dankt haar nominatie onder andere aan haar relatief sterke imago ten opzichte van andere hypotheekwinkels. Hypotheekshop wordt vooral gezien als deskundig en klantvriendelijk.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2011 vond plaats in de Glazen Ruimte te Maarssen en werd bezocht door directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekadvies-organisaties in Nederland.