Blauw Research
Gouden Spreekbuis Hypotheekdistributie voor ABN AMRO
15 december 2011 door Blauw Research
ABN AMRO heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekdistributie 2011 gewonnen.
De prijs is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en
wordt toegekend aan de hypotheekadviesorganisatie die de beste
ontwikkeling heeft doorgemaakt in het afgelopen jaar. De nominaties en
uiteindelijke winnaar heeft Blauw Research gebaseerd op de resultaten
uit de Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011 en de scores die
toegekend zijn door de jury bestaande uit Wouter de Vries en Nico
Stolwijk.
De Imago Blauwdruk HypotheekDistributie 2011 biedt inzicht in de
bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste
hypotheekadviesorganisaties onder potentiële -en recente afsluiters.
Bij het bepalen van de winnaar zijn de volgende aspecten meegenomen:
(ontwikkeling) van spontane bekendheid, spontane reclameherinnering,
waardering, imago, overwegen en absolute voorkeur.
Wat de Gouden Spreekbuis betreft dankt ABN AMRO haar sterke positie aan
onder andere een sterke verbetering van haar imago op nagenoeg alle
aspecten en de stijging in de absolute voorkeur voor ABN AMRO. Het
imago van ABN AMRO is in het afgelopen jaar ook verbeterd op
belangrijke aspecten als een goed inlevingsvermogen, betrouwbaarheid en
klanten waar voor hun geld geven.
De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis, te weten Rabobank en
De Hypotheekshop ontvingen van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis
voor hun prestaties. Rabobank dankt haar nominatie onder andere aan
haar overall sterke imago. De Hypotheekshop dankt haar nominatie onder
andere aan haar relatief sterke imago ten opzichte van andere
hypotheekwinkels. Hypotheekshop wordt vooral gezien als deskundig en
klantvriendelijk.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2011 vond plaats in de Glazen
Ruimte te Maarssen en werd bezocht door directieleden, marketeers en
product- en communicatiemanagers van de grootste
hypotheekadvies-organisaties in Nederland.