Blauw Research


Gouden Spreekbuis én Performance Award voor Obvion

15 december 2011 door Blauw Research

Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2011 gewonnen en ging ook naar huis met de Performance Award. Beide awards zijn een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en worden toegekend aan de geldverstrekker(s) die de beste ontwikkeling hebben doorgemaakt in het afgelopen jaar. De Gouden Spreekbuis wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zicht het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie en imago. Daarbij wordt de mening van zowel tussenpersonen waar wel zaken mee wordt gedaan als tussenpersonen waar geen zaken mee wordt gedaan meegenomen. De Perfromance Award handelt over de ontwikkeling die een verstrekker heeft bewerkstelligd op het gebied van dienstverlening en daarbij gaat het alleen om de tussenpersonen die daadwerkelijk samenwerken met de betreffende verstrekker.

Wat de Gouden Spreekbuis betreft dankt Obvion haar sterke positie aan onder andere een snelle dienstverlening, een flexibele houding ten aanzien van het intermediair en de goede prestaties ten aanzien van de concurrentie. De Performance Award heeft Obvion gewonnen door haar uitstekende acceptatie- en offerteproces, bekwame acceptanten en haar goede informatievoorzieningen.

In voorgaande jaren was de winnaar alleen gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2011. Dit onderzoek biedt inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de belangrijkste hypotheekverstrekkers onder intermediairs. Dit jaar hebben de genomineerden zich op 1 december gepresenteerd aan de jury bestaande uit Ron Bavelaar, Bas Millenaar en Bart de Nie. De uiteindelijke winnaar is gebaseerd op de scores van zowel de jury als het onderzoek.

De andere genomineerde voor de Gouden Spreekbuis, Florius ontving van Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor haar prestaties. Florius heeft zich dit jaar sterk verbeterd als het gaat om de snelheid van haar dienstverlening en de persoonlijke relatie met het intermediair. Florius heeft de wachttijd voor offertes weten te verkorten en intermediairs zien Florius vaker dan in 2010 als een deskundig bedrijf met goede acceptanten, accountmanagers en relatiebeheerders.

De andere genomineerden voor de Performance Award waren Nationale-Nederlanden en WestlandUtrecht. WestlandUtrecht dankt haar nominatie aan het feit dat zij haar dienstverlening als het gaat om de tevredenheid met het offerte- en acceptatieproces, de tevredenheid over de acceptanten en de accountmanagers beter op orde heeft dan in 2010. Nationale-Nederlanden werd genomineerd door haar goede prestaties als het gaat om het acceptatiebeleid en de acceptanten en de verbetering van haar informatievoorziening.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2011 en de Performance Award vond plaats in de Glazen Ruimte te Maarssen en werd bezocht door directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende organisaties en het intermediaire kanaal in Nederland.