Blauw Research
Gouden Spreekbuis én Performance Award voor Obvion
15 december 2011 door Blauw Research
Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2011 gewonnen
en ging ook naar huis met de Performance Award. Beide awards zijn een
initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research en worden toegekend
aan de geldverstrekker(s) die de beste ontwikkeling hebben doorgemaakt
in het afgelopen jaar. De Gouden Spreekbuis wordt toegekend aan de
hypotheekverstrekker die zicht het beste heeft ontwikkeld op het gebied
van communicatie en imago. Daarbij wordt de mening van zowel
tussenpersonen waar wel zaken mee wordt gedaan als tussenpersonen waar
geen zaken mee wordt gedaan meegenomen. De Perfromance Award handelt
over de ontwikkeling die een verstrekker heeft bewerkstelligd op het
gebied van dienstverlening en daarbij gaat het alleen om de
tussenpersonen die daadwerkelijk samenwerken met de betreffende
verstrekker.
Wat de Gouden Spreekbuis betreft dankt Obvion haar sterke positie aan
onder andere een snelle dienstverlening, een flexibele houding ten
aanzien van het intermediair en de goede prestaties ten aanzien van de
concurrentie. De Performance Award heeft Obvion gewonnen door haar
uitstekende acceptatie- en offerteproces, bekwame acceptanten en haar
goede informatievoorzieningen.
In voorgaande jaren was de winnaar alleen gebaseerd op de resultaten
uit de Imago Blauwdruk HypotheekVerstrekkers 2011. Dit onderzoek biedt
inzicht in de bekendheid, het imago en de voorkeurspositie van de
belangrijkste hypotheekverstrekkers onder intermediairs. Dit jaar
hebben de genomineerden zich op 1 december gepresenteerd aan de jury
bestaande uit Ron Bavelaar, Bas Millenaar en Bart de Nie. De
uiteindelijke winnaar is gebaseerd op de scores van zowel de jury als
het onderzoek.
De andere genomineerde voor de Gouden Spreekbuis, Florius ontving van
Blauw Research een Zilveren Spreekbuis voor haar prestaties. Florius
heeft zich dit jaar sterk verbeterd als het gaat om de snelheid van
haar dienstverlening en de persoonlijke relatie met het intermediair.
Florius heeft de wachttijd voor offertes weten te verkorten en
intermediairs zien Florius vaker dan in 2010 als een deskundig bedrijf
met goede acceptanten, accountmanagers en relatiebeheerders.
De andere genomineerden voor de Performance Award waren
Nationale-Nederlanden en WestlandUtrecht. WestlandUtrecht dankt haar
nominatie aan het feit dat zij haar dienstverlening als het gaat om de
tevredenheid met het offerte- en acceptatieproces, de tevredenheid over
de acceptanten en de accountmanagers beter op orde heeft dan in 2010.
Nationale-Nederlanden werd genomineerd door haar goede prestaties als
het gaat om het acceptatiebeleid en de acceptanten en de verbetering
van haar informatievoorziening.
De uitreiking van de Gouden Spreekbuis 2011 en de Performance Award
vond plaats in de Glazen Ruimte te Maarssen en werd bezocht door
directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de
grootste hypotheekverstrekkende organisaties en het intermediaire
kanaal in Nederland.