Ingezonden persbericht


Oggu wint de Super Intro award 2011

Amsterdam, 16 december 2011. Oggu is verkozen door Vakblad Supermarkt als beste introductie van het jaar in de categorie frisdranken. 'De Super Intro Award geldt als een echte waardering voor nieuwe producten die het in zich hebben om tot een succes uit te groeien. Er kwamen veel positieve reacties binnen, vanuit supermarktondernemers en -managers, inkopers en winkelpersoneel', aldus Lianne Kooistra, hoofdredacteur Vakblad Supermarkt. De lezers van Vakblad Supermarkt hebben door het invullen van een enquête hun keuze voor Oggu uitgesproken. Met het hoogste percentage (56 %) in deze productgroep. 'Hiermee zet Oggu de concurrentie voorlopig even in de schaduw', aldus het Vakblad Supermarkt. Er waren in totaal 861 deelnemers aan de enquête waarvan 35% op hoofdkantoorniveau en 65% op supermarktniveau.

In de laatste uitgave van Vakblad Supermarkt zal er extra aandacht aan Oggu besteed worden. De Super Intro Award 2011 geldt als een springplank naar nog meer succes binnen retail Nederland. Het beloont tevens oprichter Leonard Freeke en zijn team voor de inspanningen die zijn verricht om het product goed in de Nederlandse markt te zetten.

Op 9 november jongstleden had Freeke al eerder de Sprout Challenger Award gewonnen. Hij kreeg de prijs voor de meest uitdagende ondernemer van het jaar. Freeke heeft zes jaar gesleuteld aan de geheime formule voor de Oggu frisdranken die 100 procent biologisch is. Een verantwoorde frisdrank zonder kunstmatige kleur-, geur-, zoet- of smaakstoffen of conserveringsmiddelen zoals gebruikelijk bij andere frisdranken. Freeke wil de frisdrankindustrie terugbrengen naar zijn natuurlijke basis. Oggu is sinds het begin van 2011 verkrijgbaar in meer dan duizend Nederlandse supermarkten. Vanaf voorjaar 2012 zal Oggu beginnen met een grootschalige TV en media campagne in combinatie met een wereldprimeur welke dan zal worden bekend gemaakt.

Noot voor de redactie /