alltours NL verlaagt deze zomer agressief de prijzen voor veel vakantiegebieden
Persbericht van PR Newswire
AMSTERDAM en DUISBURG, Duitsland, December 23, 2011 /PRNewswire/ --
Bij alltours wordt de zomervakantie niet duurder voor Nederlandse
vakantiegangers. In tegendeel, in veel vakantiegebieden dalen de
prijzen, tot wel 6,5%. De gemiddelde reisprijs ligt bij alltours
daarmee in de zomer net onder het niveau van het vorig jaar. Daarnaast
profiteren vroegboekers van kortingen tot 42%. "alltours vakanties
blijven altijd betaalbaar. Daarom hebben we de prijsverhogingen van
hotels en luchtvaartmaatschappijen opgevangen en prijsverlagingen
direct aan onze gasten doorberekend", zei de woordvoerder van alltours
Willi Verhuven. alltours biedt in drie nieuwe Nederlandse zomercatalogi
een van de omvangrijkste vakantieaanbiedingen sinds de oprichting van
de onderneming aan. De aanbiedingen omvatten meer dan 80.000
hotelbedden in ongeveer 30 vakantiegebieden over de hele wereld. Een
groot deel van deze bedden, en ongeveer 8% meer dan in het vorig jaar,
biedt alltours exclusief op de Nederlandse markt aan. In het hogere
marktsegment heeft de organisator zich aanstaande zomer nog sterker
gepositioneerd en het programma nogmaals kwalitatief uitgebreid. 81%
van alle hotelbedden bevinden zich ondertussen in 4- en
5-sterrenhotels.
Bij alltours dalen de prijzen voor de zomervakantie in veel gebieden in
vergelijking met vorig jaar. De grootste prijsdaling vindt plaats in
Tunesië (-6,5%). Het wordt ook duidelijk gunstiger om naar Bulgarije
(-4%) en Griekenland (-3,5%) te gaan. Reizen naar Egypte kost volgende
zomer 2% minder dan vorig jaar. De Canarische Eilanden worden bij
alltours in de zomer ongeveer 1,5% voordeliger. Prijsverhogingen zijn
er deze zomer voor de verre afstandsbestemmingen (+2%), voor Turkije
(+3,5%) en Mallorca (+1,9%). Dat betekent dat een tiendaagse
Mallorca-vakantie per dag één euro meer kost dan vorig jaar. Als de
gemiddelde reisprijzen voor alle vakantiegebieden samen worden
opgeteld, ligt het aanbod van alltours toch nog licht onder het niveau
van vorig jaar.
Vroegboekers besparen bij alltours in ongeveer 98% van de hotels
komende zomer nog meer dan in het voorjaar. Bij alltours zijn
vroegboekkortingen met andere prijsvoordelen te combineren, zoals
bijvoorbeeld seniorenkorting, één kamer zonder toeslag of "7 voor 5".
Daardoor zijn in totaal prijsvoordelen tot 42% mogelijk. Gedurende het
gehele zomerseizoen biedt alltours vakantiegangers extra aanbiedingen
aan. In het bijzonder ook tijdens het EK voetbal. alltours heeft voor
reizen in deze periode met veel hotelhouders en
luchtvaartmaatschappijen speciale prijzen afgesproken. Deze speciale
aanbiedingen met prijsverminderingen van 10% en meer zijn geldig voor
alle alltours-vakantiegebieden.
Bij alltours profiteren families traditioneel van bijzondere
prijsvoordelen. In de zomer van 2012 geldt er in 85% van de hotels een
vaste prijs voor kinderen. In veel vakantiegebieden zijn de vaste
prijzen voor kinderen in verhouding met vorig jaar gedaald. Op de
Balearen betaal je voor een kind vanaf 186 euro voor de vakantie,
wanneer en hoe lang dan ook. Dat is 6% minder dan in het voorjaar. De
grootste verminderingen bij de vaste prijzen voor kinderen vinden
plaats in Turkije (-12%). All-inclusive-vakanties en daarmee goed
calculeerbaar voor de vakantiepot van families, biedt alltours in
ongeveer 70% van de hotels. In een derde van de zomerprogramma's
genieten alleenstaanden met kinderen van prijsvoordelen. Dat is met 10%
een sterke stijging ten opzichte van het voorjaar.
"Bij ons vinden gasten van alle inkomensgroepen een op maat gemaakte
vakantie, die ook betaalbaar is", zei Dierk Berlinghoff, toeristisch
directeur bij alltours.
Omvangrijkste en meest exclusieve vakantieaanbiedingen sinds de
oprichting van alltours
In de zomer biedt alltours in ongeveer 30 bestemmingen in totaal
ongeveer 80.000 hotelbedden in ongeveer 625 hotels aan. Drie
vakantiegebieden zijn nieuw in het programma opgenomen. Daartoe behoren
Bali, Cesme (Turkije) en Dahab (Egypte). "Deze vakantiegebieden passen
ideaal in onze programmastructuur. We bieden vaste klanten een nog
grotere keuze en spreken tegelijkertijd nieuwe klanten aan", vertelt
Dierk Berlinghoff.
alltours beschikt sinds jaren over een omvangrijk en vast groeiend
aantal exclusief aangeboden hotels. Deze hotels staan in alle
vakantiebestemmingen en zijn in alle productgroepen vertegenwoordigd,
van clubhotel tot aan het luxesegment. Het exclusieve beddenaandeel
stijgt in de zomer nogmaals ongeveer 8%. Meer exclusieve aanbiedingen
zijn nog niet eerder voorgekomen bij alltours.
"We krijgen hierdoor steeds meer vaste klanten. Die zijn enthousiast
geworden door onze exclusief aangeboden hotels en brengen weer vrienden
en familie mee. Het aantal aanbevelingen bij anderen en volgeboekte
hotels is bovengemiddeld hoog. We hebben deze trend sinds enige jaren
waargenomen en zijn daardoor uitstekend gepositioneerd", zei Willi
Verhuven.
Op Ibiza heeft alltours 16 nieuwe hotels in het programma opgenomen,
aangezien Ibiza in 2012 de "hottest spot to be" zal zijn. De hotels
Millorr Garden, Alcudia Beach en Mar Azul zijn slechts drie daarvan.
Nederlandse gasten wacht een omvangrijk programma in Bulgarije.
alltours richt zich hier voornamelijk op de doelgroepen gezinnen en
jonge mensen. De meeste prijsvoordelige familiehotels liggen aan het
Goudstrand, bijna altijd vooraan dit meest populaire strand van
Bulgarije, waaronder ook het belangrijkste hotel, Club alltoura Sandy
Beach. Alltours heeft zijn programma op Zonnestrand eveneens
uitgebreid.
Vakantiegangers die naar Griekenland of Egypte afreizen, krijgen tot
31-01-2012 gratis recht op omruilen bij alltours. Wie zijn geboekte
reis tot aan dit tijdstip annuleert, betaalt geen extra kosten, en kan
het gewenste hotel en de gewenste periode nu al reserveren.
alltours heeft eveneens het vliegaanbod sterk uitgebreid. Voor de
klanten betekent dat nog grotere flexibiliteit wat betreft reisduur en
-periode. De belangrijkste bestemmingen worden vanaf de luchthavens in
Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Maastricht en Eindhoven aangedaan. In
Eindhoven wordt het aantal bestemmingsvluchten verdrievoudigd (9). Met
Garuda Indonesia en Cathay Pacific heeft alltours twee nieuwe partners
verworven voor langeafstandsreizen.
alltours eigen hotelketen allsun groeit op Fuerteventura
De hotelketen van alltours, allsun, wordt opnieuw gepositioneerd om het
onafhankelijke karakter ervan nog duidelijker neer te zetten. alltours
onderscheidt zich met de allsun-hotelketen duidelijk van de
concurrentie, aangezien alltours de enige Duitse organisator is die in
Spanje over een eigen hotelketen van deze grootte beschikt. Er behoren
11 hotels met meer dan 5.600 bedden op Mallorca en de Canarische
Eilanden tot de allsun-hotelketen. Ze zijn kwalitatief zeer hoogwaardig
ingericht en onderscheiden zich door een bijzondere ontspannen sfeer.
Bij de allsun-hotels staan actieve recreatie, ontspanning en het
ontsnappen aan de alledaagse stress op de voorgrond. Er wordt een breed
publiek aangesproken, van jong tot oud, dat actief en ontspannen
vakantie wenst te vieren. alltours leidt deze hotels met eigen
personeel en eigen management.
Het jongste lid van de allsun-hotelketen is Esquinzo Beach op
Fuerteventura. Het in de zomer van 2008 omvangrijk verfraaide voormalig
maritiemhotel ligt in het zuiden van het eiland, een paar honderd meter
boven een van de mooiste stranden van Fuerteventura. Naast de 350
comfortabele kamers, waaronder veel voor alleenstaande reizigers
(zonder toeslag) staan ook 42 gezinsvriendelijke bungalowkamers en
-suites met elk 2 slaapkamers ter beschikking. Vanaf deze zomer biedt
uitsluitend alltours het Esquinzo Beach aan.
alltours breidt vakantieaanbod in het hogere marktsegment verder uit
alltours rekent op grond van eigen marktanalyses op een verdere
stijgende vraag in het hogere marktsegment voor vakantiereizen. De
sinds enige jaren op gang gebrachte sterkere positionering in dit
segment wordt in het zomerprogramma nog verder verhoogd. Talrijke
verblijven direct langs de populairste stranden worden nieuw in het
programma opgenomen. 81% van de door alltours aangeboden bedden
bevinden zich ondertussen in hotels met 4 of 5 sterren. "We hebben het
kwaliteitsniveau van ons programma verder verhoogd en hotels die niet
meer aan de wensen van onze klanten voldoen, niet meer in ons aanbod
opgenomen", zie Berlinghoff.
Hotels in het luxesegment biedt alltours onder andere met de merken
DeLuxe en Premium DeLuxe aan. Hier staan de gasten ongeveer 50 hotels
in in totaal 14 bestemmingen voor de zomervakantie ter beschikking.
alltours heeft eveneens in het hogere marktsegment het hotelmerk
allvital gepositioneerd. Dit is in de zomer met 5 hotels in 3
bestemmingen te boeken. Hier staat sportieve, actieve gezinnen en
singles een omvangrijk sportaanbod te wachten. Het hotelmerk richt zich
op hobbysporters van alle leeftijdscategorieën. Fitness, wellness-oases
en kinderclubs of miniclubs voor de jeugd, onderscheiden de
allvital-hotels.
Het hotelmerk Relax start met 4 hotels in 4 bestemmingen in het hogere
marktsegment. Relax-hotels richten zich op de vakantieganger die
verschillende vormen van actieve ontspanningsvakanties zoekt. Onder het
motto "alles doen wat goed doet" worden gasten van alle
leeftijdscategorieën aangesproken. De hotels beschikken over
hoogwaardige fitness- en wellnessfaciliteiten en behoren tot de
categorie 4 en 5 sterren.
Wat betreft vakantiegangers die in het hogere vakantiesegment
clubatmosfeer, animatie, vermaak en divers kindervermaak zoeken, staan
21 Club-alltouras en Holiday Clubs in in totaal 9 bestemmingen deze
zomer ter beschikking.
Redactiecontact:
alltours flugreisen gmbh
Stefan Suska
Hoofd bedrijfscommunicatie
Am Innenhafen 8-10
47059 Duisburg
Tel.: +49(0)2-03-36-36-200
Fax: +49(0)2-03-36-36-970
E-mail: stefan.suska@alltours.de
alltours flugreisen gmbh