Gemeente Aalten


Wijziging dienstverlening Stadsbank Achterhoek per 2012

De Stadsbank Oost Nederland gaat klanten in de Achterhoek vanaf 2012 op een andere wijze van haar diensten voorzien. De Stadsbank heeft ongeveer duizend klanten in de Achterhoek waarvan in een uitgestrekt gebied slechts enkele tientallen klanten per week gebruik maken van het kantoor in Ulft. Het huurcontract van de Stadsbankvestiging in Ulft loopt in april 2012 af. In de nieuwe situatie gaat de Stadsbank werken vanuit verschillende locaties van de aangesloten gemeenten en niet meer vanuit één vaste locatie in Ulft.

De werkwijze op locatie is niet nieuw voor de Stadsbank. Zij heeft bij enkele aangesloten gemeenten ervaring opgedaan met het zogenoemde `consult op afspraak'. Het maakt de dienstverlening laagdrempelig en toegankelijk, omdat dienstverlening vanuit een `algemene' locatie in de buurt wordt aangeboden. Bovendien loopt op deze manier de samenwerking met de gemeente en andere instanties zoals woningbouwverenigingen en maatschappelijk werk makkelijker.
Naast deze wijziging kunt u altijd telefonisch een afspraak maken en wordt er steeds meer digitale dienstverlening mogelijk gemaakt.

Begin 2012 worden de klanten van de Stadsbank geïnformeerd over de nieuwe werkwijze en wat dat in hun specifieke situatie gaat betekenen.