Ingezonden persbericht



Hill & Knowlton gaat aan de slag voor Nudge

PERSBERICHT

Overveen, 23 december 2011 - Communicatieadviesbureau Hill & Knowlton Nederland gaat vanaf januari 2012 het duurzame consumentenplatform Nudge op pro-bono basis ondersteunen. Nudge is een platform waarop consumenten kun krachten kunnen bundelen om duurzaamheid te stimuleren en waar zij tips en ervaringen kunnen uitwisselen. Hill & Knowlton ondersteunt ieder jaar maatschappelijke initiatieven en is onder de indruk van de impact die Nudge in korte tijd op zowel consumenten als bedrijven heeft weten te maken.

Nudge-initiatiefnemer en voormalig Reed-Elsevier topman Jan van Betten heeft 'zijn' platform binnen een jaar zien groeien naar bijna 20.000 'nudgers'. Dit zijn consumenten die zich willen inzetten voor een duurzamere samenleving en via Nudge een bijdrage willen leveren. "We groeien hard en we hebben al hele mooie initiatieven weten op te starten. Maar we willen verder, groter, breder. Daarvoor hebben we professionele communicatie-ondersteuning nodig. We willen meer consumenten mobiliseren en we zoeken daarbij vooral ook de samenwerking met het bedrijfsleven. Door die twee doelgroepen samen te brengen kunnen we het verschil maken. Geweldig dus dat Hill & Knowlton zich wil inzetten voor Nudge. Ik zie erg uit naar de samenwerking", zegt Van Betten.

Hill & Knowlton zal een specifiek team samenstellen om Nudge gedurende het gehele jaar van advies te voorzien en te helpen bij de uitvoering van communicatie-activiteiten. Ingo Heijnen, Managing Director van Hill & Knowlton Nederland: "Jan is bij ons geweest om over Nudge te praten. Het hele team was enthousiast, zúlke mooie initiatieven zijn al opgestart. We ondersteunen hem graag".

Over Hill & Knowlton
Hill & Knowlton Nederland (www.hillandknowlton.nl) is sinds 1972 een van de toonaangevende communicatieadviesbureaus in Nederland, werkzaam voor zowel nationaal als internationaal opererende bedrijven. Het bureau is onderdeel van het wereldwijde netwerk van Hill & Knowlton met 81 kantoren in 43 landen. Hill & Knowlton helpt klanten met communicatievraagstukken op momenten dat het er echt om gaat.

Over Nudge
Nudge betekent 'zetje' en staat voor New Union for the Development of a Green Economy. Nudge is opgericht op 11 november 2011. Nudge is opgericht door Jan van Betten, voormalig CEO van Reed Elsevier in Duitsland. Nudge is het consumentenplatform voor duurzaamheid en een 'social enterprise' en streeft naar een duurzame samenleving. Nudge werkt samen met het bedrijfsleven aan het verankeren van duurzaamheid in de economie van de 21ste eeuw. Consumenten zetten een stip op de kaart van Nederland als steun aan Nudge en zetten hun kennis en kunde in voor duurzaamheid. www.nudge.nl

Klik op de afbeeldingen voor high res beeld

---