Ingezonden persbericht


Amsterdam, 23 december 2011

LeasePlan veilt Noordkaap Challenge auto voor Serious Request

Autoleasemaatschappij LeasePlan veilde woensdag voor Serious Request de stoere Peugeot 307, waarmee drie Groningse studenten de afgelopen weken naar de Noordkaap zijn afgereisd, in het kader van de Noordkaap Challenge. In exact 11 dagen reden ze onder extreme weersomstandigheden via Zweden naar de Noordkaap en weer terug richting het Glazen Huis in Leiden. De auto bracht tijdens de jaarlijkse autokerstveiling van LeasePlan maar liefst 4.700 euro op en was daarmee een succesvol hamerstuk. De nieuwe eigenaar is Autobedrijf Van Der Wal & Zonen uit Langerak. Naast de opbrengst van de auto doneerden de veilingbezoekers ook nog eens 700 euro voor de Oorlogsmoeders van Serious Request. De opbrengst van de challenge wordt vandaag door de studenten afgegeven bij het Glazen Huis in Leiden.

Afgelopen maandag kwamen de drie jongens na 11 dagen vol sneeuwstormen en hagelbuien zonder kleerscheuren aan in Nederland. Maarten, Philip en Matthijs moesten zelf hun uiterste best doen om het hoge noorden te bereiken, onderdak te zoeken en ondertussen geld op te halen voor het goede doel. Alleen de auto en tankpas werden verzorgd door LeasePlan en Travelcard. Onderweg ontvingen ze ook opdrachten van vrienden en familie, waarmee ze extra geld konden verdienen. Uitdagingen als wakduiken, rendieren eten en snowboarden legden de drie studenten geen windeieren: in totaal bracht de LeasePlan Challenge 7.100 euro op voor Serious Request.

De Noordkaap Challenge is een initiatief van de Challenge Club, die ook jaarlijks de Amsterdam Dakar rally organiseert. De gehele tocht naar de Noordkaap is op film vastgelegd en terug te zien op de facebookpagina van de Noordkaap Challenge: www.facebook.com/#!/pages/LeasePlan-Noordkaap-Challenge-2011/284842438224386.

( einde bericht)

Kijk voor meer informatie op:
www.noordkaapchallenge.com
www.leaseplan.nl.

Trefwoorden:
LeasePlan, Travelcard, Challenge Club, Noordkaap, leaseauto, leasemaatschappij, Serious Request, sponsor, Peugeot

Noot voor de redactie,