Huizenbezitter in crisis start B&B met mobiel en Facebook
Persbericht van Avvie
Een groeiend aantal huisbezitters kiest voor de start van een Bed &
Breakfast accommodatie als extra bron van inkomsten. Een goede website
is niet zelden een sluitpost van de plannen, terwijl doordachte online
marketing voor een accommodatie cruciaal is voor succes. Nicolas Koenig
en Hugo Lingeman ontwikkelden daarom Stinngo: een goedkope en
professionele 'do-it-yourself website' speciaal voor Bed and
Breakfasts.
Bed en Breakfast Nederland constateerde eerder dit jaar dat het aantal
B&B's fors toeneemt, mede als gevolg van de crisis, bijvoorbeeld omdat
één van beide partners zijn baan verliest. Als de crisis een directe
aanleiding is voor de start, zorgen de benodigde investeringen snel
voor kopzorgen: het inrichten van de accommodatie voor de ontvangst van
gasten en het opstarten van marketing activiteiten, zoals de bouw van
een website, lopen snel in de papieren.
Met Stinngo spelen Koenig en Lingeman hierop in: via hun online dienst
kunnen B&B's snel en makkelijk zelf een website maken: met enkel naam
en adres en keuze voor één van de designs, kunnen eigenaren in een
helder raamwerk meteen aan de slag met tekst en foto's. Meertalig en
uit te breiden met een beschikbaarheidskalender als de klant dat wenst.
Ook leggen zij meteen de verbinding met de belangrijkste online
ontwikkelingen als mobiel internet en Facebook. Daarmee biedt Stinngo
een laagdrempelig en voordelig alternatief voor 'goedbedoeld
knutselwerk van de buurjongen' of een dure site van een internetbureau.
De sites die via Stinngo worden opgezet, zijn direct geschikt voor
mobiele telefoons en tablets. "15-20% van alle zoekopdrachten vindt
inmiddels plaats via mobiele apparaten. Voor de toeristische industrie
ligt dat nog hoger. In deze tijd is het dus een absolute vereiste een
site te bouwen die ook meteen geschikt is voor deze apparaten," aldus
Nicolas Koenig.
Ook de koppeling met social media wordt gemaakt. Stinngo maakt
automatisch ook een bedrijfspagina aan voor de aangesloten B&B's. "We
merken dat B&B's soms nog wat huiverig zijn om als bedrijf op Facebook
aan de gang te gaan. Tot ze zien dat gasten actief worden op hun
pagina, of rechtstreeks vanaf Facebook een reserveringsaanvraag sturen.
Er is geen site waar mensen meer tijd spenderen dan op Facebook." zegt
Hugo Lingeman.
280 accommodaties van over de hele wereld hebben zich op basis van de
eerste berichten al aangemeld. Stinngo werkt nu met een geselecteerd
aantal gebruikers aan de laatste details van dit websitepakket.
Geïnteresseerden kunnen zich echter nu al aanmelden. De verwachting is
dat het systeem eind januari publiekelijk live gaat. Tweede fase
ontwikkelingen in de loop van 2012 omvatten een gastendatabase en een
iPhone/iPad app voor het managen van de site en de reserveringen.
Daarmee ondersteunt Stinngo dan de commerciële activiteiten van B&B's
in de volle breedte.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
*
Links:
http://www.stinngo.com/
Razende Robot Reporter