Huizenbezitter in crisis start B&B met mobiel en Facebook

Persbericht van Avvie

Een groeiend aantal huisbezitters kiest voor de start van een Bed & Breakfast accommodatie als extra bron van inkomsten. Een goede website is niet zelden een sluitpost van de plannen, terwijl doordachte online marketing voor een accommodatie cruciaal is voor succes. Nicolas Koenig en Hugo Lingeman ontwikkelden daarom Stinngo: een goedkope en professionele 'do-it-yourself website' speciaal voor Bed and Breakfasts.

Bed en Breakfast Nederland constateerde eerder dit jaar dat het aantal B&B's fors toeneemt, mede als gevolg van de crisis, bijvoorbeeld omdat één van beide partners zijn baan verliest. Als de crisis een directe aanleiding is voor de start, zorgen de benodigde investeringen snel voor kopzorgen: het inrichten van de accommodatie voor de ontvangst van gasten en het opstarten van marketing activiteiten, zoals de bouw van een website, lopen snel in de papieren.

Met Stinngo spelen Koenig en Lingeman hierop in: via hun online dienst kunnen B&B's snel en makkelijk zelf een website maken: met enkel naam en adres en keuze voor één van de designs, kunnen eigenaren in een helder raamwerk meteen aan de slag met tekst en foto's. Meertalig en uit te breiden met een beschikbaarheidskalender als de klant dat wenst. Ook leggen zij meteen de verbinding met de belangrijkste online ontwikkelingen als mobiel internet en Facebook. Daarmee biedt Stinngo een laagdrempelig en voordelig alternatief voor 'goedbedoeld knutselwerk van de buurjongen' of een dure site van een internetbureau.

De sites die via Stinngo worden opgezet, zijn direct geschikt voor mobiele telefoons en tablets. "15-20% van alle zoekopdrachten vindt inmiddels plaats via mobiele apparaten. Voor de toeristische industrie ligt dat nog hoger. In deze tijd is het dus een absolute vereiste een site te bouwen die ook meteen geschikt is voor deze apparaten," aldus Nicolas Koenig.

Ook de koppeling met social media wordt gemaakt. Stinngo maakt automatisch ook een bedrijfspagina aan voor de aangesloten B&B's. "We merken dat B&B's soms nog wat huiverig zijn om als bedrijf op Facebook aan de gang te gaan. Tot ze zien dat gasten actief worden op hun pagina, of rechtstreeks vanaf Facebook een reserveringsaanvraag sturen. Er is geen site waar mensen meer tijd spenderen dan op Facebook." zegt Hugo Lingeman.

280 accommodaties van over de hele wereld hebben zich op basis van de eerste berichten al aangemeld. Stinngo werkt nu met een geselecteerd aantal gebruikers aan de laatste details van dit websitepakket. Geïnteresseerden kunnen zich echter nu al aanmelden. De verwachting is dat het systeem eind januari publiekelijk live gaat. Tweede fase ontwikkelingen in de loop van 2012 omvatten een gastendatabase en een iPhone/iPad app voor het managen van de site en de reserveringen. Daarmee ondersteunt Stinngo dan de commerciële activiteiten van B&B's in de volle breedte.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*
*

Links:
http://www.stinngo.com/



Razende Robot Reporter