Ingezonden persbericht

5 september 2012

Lancering dichtbij-krant mèt artikelen en foto's lezers

Na de succesvolle uitrol van dichtbij.nl is er vanaf vandaag ook een dichtbij-krant. Een wekelijkse krant met informatie die -- naast de gebruikelijke journalistieke redactie - van, voor en door de lezers/meeschrijvers wordt geproduceerd. En dat is uniek.

Het zijn immers niet alleen journalisten die schrijven. Iedereen schrijft. De een beter dan de ander, maar iedereen kan informatie doorgeven: nieuws uit eigen buurt, nieuws van dichtbij. Duizenden meeschrijvers doen al actief mee op de site. Met ingang van september wordt een deel van die informatie op woensdag in de dichtbij-krant tot op de deurmat gebracht. Een krant met nieuws uit eigen omgeving, advertenties van lokale ondernemers en de mooiste foto's gepubliceerd onder je eigen naam dus voor iedereen herkenbaar.

Social media
Daarnaast maken lezers/meeschrijvers geregeld kans op het winnen van een prijs. Naast het delen van informatie in de krant en op de website, is dichtbij ook actief op andere vormen van social media. Met de 'app' van dichtbij op een smartphone kan overal het laatste lokale nieuws worden bekeken. Iedereen kan daarmee nóg eenvoudiger eigen nieuws en foto's op dichtbij.nl plaatsen.

Rotterdam, Zoetermeer en Utrecht
Holland Combinatie start met de dichtbij-krant in en om Rotterdam, Utrecht en in Zoetermeer. De huis-aan-huiskranten hadden hier al jarenlange bekendheid onder de namen De Echo, Postiljon, Delta, Ons Utrecht, Ons Leidsche Rijn en Ons Nieuwegein. Ruim een jaar geleden is de website www.echo.nl al samengevoegd met www.webregio.nl en omgedoopt tot www.dichtbij.nl

Over Holland Combinatie
Holland Combinatie geeft ruim 100 huis-aan-huiskranten uit in een wekelijkse oplage van 3,7 miljoen exemplaren. Daarnaast maakt Holland Combinatie samen met dichtbij circa 100 lokale websites in de randstad. De core business kenmerkt zich door het aanbieden van lokaal toegesneden producten die mensen informeren, enthousiasmeren of in beweging zetten in een bepaalde lokale gemeenschap. Holland Combinatie is de lokale mediatak van Telegraaf Media Nederland.

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Volg ons op Twitter: http://twitter.com//mediatmg

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht