Secretariaat Ombudsman Pensioenen bij SER


5 januari 2015

Per 1 januari is het secretariaat van de Ombudsman Pensioenen ondergebracht bij de SER. De Pensioenfederatie en het Verbond van Verzekeraars hebben de SER gevraagd de Ombudsman Pensioenen bij de SER onder te brengen. De Ombudsman Pensioenen is onafhankelijk. De Pensioenfederatie en het Verbond
van Verzekeraars nemen de kosten van de Ombudsman Pensioenen voor hun rekening. Het dagelijks bestuur van de SER heeft met het verzoek ingestemd en op 19 december 2014 is de overeenkomst van samenwerking ondertekend.

Hiermee komt een einde aan het dienstverleningscontract van de Ombudsman Pensioenen met (de rechtsvoorgangers van) het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening (Kifid). De werkwijze van de Ombudsman Pensioenen verandert inhoudelijk niet. Het postadres (Postbus 93560, 2509 AN Den Haag) is
ongewijzigd. Het telefoonnummer is nieuw: 070 34 99 620.

De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instelling die klachten en geschillen behandelt over de uitvoering van een pensioenreglement. De Ombudsman Pensioenen is per 1 april 1995 ingesteld door de toenmalige Vereniging van Bedrijfstakpensioenfondsen en de Stichting voor
Ondernemingspensioenfondsen. Beide koepels vormen sinds november 2010 samen met de Unie van Beroepspensioenfondsen de Pensioenfederatie. Vanaf 1 januari 2009 zijn ook de pensioenverzekeraars die lid zijn van het Verbond van Verzekeraars, bij de Ombudsman Pensioenen aangesloten. Ook de
PremiePensioenInstellingen (PPI's) hebben zich aangesloten bij de Ombudsman Pensioenen (1 januari 2013). Er worden jaarlijks 500 `a 700 schriftelijke klachten aan de Ombudsman Pensioenen voorgelegd.

Nadere informatie bij Paul Alvers, secretaris Ombudsman Pensioenen, 070 34 99 620.

[IMG] print
[IMG][IMG][IMG]