BASF geeft startsein voor jubileumjaar 2015


BASF geeft startsein voor jubileumjaar 2015

Arnhem - 6 januari 2015: - 2015 in het teken van 150e verjaardag BASF - `We create chemistry' nieuwe pay-off in BASF-logo - Ontwikkeling Sustainable Solutions Steering-methode

2015 in het teken van 150e verjaardag BASF

2015 zal voor chemiebedrijf BASF wereldwijd in het teken staan van haar 150e verjaardag. Gedurende dit jaar worden binnen de BASF groep, inclusief Nederland, allerlei activiteiten georganiseerd om samen met medewerkers deze mijlpaal te vieren, maar vooral ook om met externe stakeholders
innovatieve oplossingen voor de toekomst te `co-creeren'. In Nederland telt BASF ongeveer 900 medewerkers, verspreid over ondermeer zes productielocaties. De twee grootste locaties bevinden zich in De Meern (Utrecht) en Heerenveen, met Arnhem als hoofdkantoor.Zo zal de BASF groep in een aantal
landen een co-creatie programma ontwikkelen rond belangrijke maatschappelijke uitdagingen zoals slimme energie, voedsel en stedelijk wonen voor de toekomst. Ook in Nederland zullen een aantal co-creatie activiteiten met externe stakeholders plaatsvinden. Een belangrijk onderdeel hierbij is het
online platform Creator Space(TM) (www.creator-space.basf.com).

"We willen iets nieuws beginnen met ons jubileum en de komende jaren nieuwe manieren van samenwerken opzetten - zowel binnen BASF als met mensen buiten de organisatie. We zien het Creator Space-programma als een grote kans om BASF dichter bij onze doelgroepen te brengen", zei Dr. Kurt Bock,
voorzitter van de Raad van Bestuur van BASF.

`We create chemistry' nieuwe pay-off in BASF-logo

De verjaardag wordt ook gebruikt om de nieuwe pay-off `We create chemistry' in het BASF logo te lanceren. Deze wijziging in de merkidentiteit benadrukt de manier waarop BASF met klanten en partners samenwerkt en innoveert om tot een duurzame toekomst bij te dragen. De nieuwe pay-off is
gebaseerd op de "We create chemistry"-strategie, die BASF in 2011 lanceerde. Dit verwijst niet alleen naar chemie als wetenschap, maar ook naar de chemie tussen mensen onderling, die voor BASF en haar merk zo belangrijk is. Vanaf 1 januari 2015 wordt het nieuwe logo in alle BASF-vestigingen
wereldwijd gebruikt. De andere elementen van de huisstijl, zoals de zes bedrijfskleuren, veranderen niet.

Sustainable Solutions Steering

Om haar klanten beter te helpen milieu- en maatschappelijke aspecten hand in hand te laten gaan met zakelijk succes, ontwikkelde BASF onlangs ook de Sustainable Solution Steering-methode. Meer info kan gedownload worden via BASF Sustainable Solution Steering.
Hierbij worden duurzaamheidsaspecten van de circa 50.000 relevante productapplicaties in de bedrijfsportfolio, systematisch onderzocht en geevalueerd. Dankzij dit extern gevalideerde proces wordt het mogelijk om te meten welke bijdrage de producten leveren aan duurzaamheid binnen hun
verschillende markten en sectoren.
In de afgelopen 3 jaar analyseerde BASF meer dan 80% van haar portfolio van ongeveer 50.000 specifieke productapplicaties. De gegevens tonen bijvoorbeeld aan in welke mate een product bijdraagt tot kostenefficientie en het behoud van hulpbronnen, evenals tot gezondheid en veiligheid. "Voor
onze klanten wordt het steeds belangrijker om economische, milieu- en maatschappelijke eisen te combineren. We zien deze ontwikkeling als een kans voor BASF, en willen deze op een gerichte manier grijpen. Deze aanpak vormt een volwaardig onderdeel van ons bedrijfsdoel: `Wij creeren chemie voor
een duurzame toekomst.' Door onze volledige portfolio op het vlak van duurzaamheid door te lichten en deze systematisch uit te breiden met duurzame oplossingen, benadrukken we deze inspanning", zegt Dr. Kurt Bock, CEO van BASF.

Over BASF

Bij BASF creeren wij chemie. Dat doen we al 150 jaar. Onze productportfolio reikt van chemicalien, kunststoffen, veredelingsproducten en gewasbeschermingsproducten tot olie en gas. Als wereldwijde nummer 1 in de chemie combineren we economisch succes met milieubewustzijn en sociale
verantwoordelijkheidszin. Via wetenschap en innovatie helpen we onze klanten in zowat alle industrieen om antwoorden te bieden op de huidige en toekomstige behoeften van de samenleving. Onze producten en oplossingen dragen bij tot het beschermen van natuurlijke rijkdommen, het verzekeren van
de voedselvoorziening en het verbeteren van de levenskwaliteit. Onze bedrijfsdoelstelling: "We create chemistry for a sustainable future" vat dat samen. In 2013 realiseerde BASF een omzet van ongeveer EUR74 miljard. Aan het eind van datzelfde jaar telde de organisatie 112.000 medewerkers
wereldwijd. BASF is genoteerd op de aandelenbeurzen van Frankfurt (BAS), Londen (BFA) en Zurich (AN). Meer informatie over BASF vindt u op www.basf.com.

Mediacontact



Voor vragen kan de media contact opnemen met:

Xavier Leclair

0031 26 3717378







*
General Information
*
Disclaimer
*
Data protection
*
Credits

*
Page functions
* Tell a friend
Tell a friend
* Print
Print
* Contact author
Contact author