'Phy-gital' consument kan groei retailers nieuw impuls geven

Persbericht via PR Newswire

Onderzoek bevestigt dat consumenten meer informatie en naadloze overgang tussen kanalen willen

VIANEN, Nederland en BANGALORE, India, January 11, 2015 /PRNewswire/ -- Uit onderzoek van Mindtree blijkt dat de nieuwe 'phy-gital' consument geen onderscheid meer maakt tussen de online en offline winkel. Het nieuwe onderzoek van Mindtree geeft retailers waardevolle informatie over de evolutie en behoeftes van de consument. De resultaten helpen retailers om beter in te spelen op de behoeftes van consumenten waardoor deze meer gaan besteden. Door hun smartphones hebben 'phy-gital' consumenten productinformatie steeds bij de hand terwijl ze in de winkel staan en voelen zij zich in de online shops net zo thuis als in de fysieke winkels.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

Uit de studie "Ontdek de 'phy-gital' Consument: Een onderzoek door Mindtree," blijkt dat de nieuwe consumenten hoge verwachtingen hebben. Zij combineren online en in-store ervaringen om de voor hen ideale winkelervaring te bereiken. Dit gedrag zet het traditionele aanbod- en vraagmodel op zijn kop. Door de nieuwe technologische mogelijkheden zijn consumenten in staat om het passende aanbod bij hun vraag te vinden. Zij zijn dus niet meer afhankelijk van het aanbod van een winkel.

Nieuwe technologieen, zoals cloud apps en het verbinden van slimme apparaten, versnellen de verschuiving van het consumentgedrag. De ontwikkeling van de nieuwe technologieen leidt tot steeds geavanceerdere consumenten. Retailers zijn in staat om deze consumenten op belangrijke momenten te bereiken. Dit kan via alle media, apparaten en kanalen. Dit stelt retailers in staat om een uitstekende winkelervaring te bieden en zich onderscheiden van c winkels.

In het onderzoek geven 400 consumenten in de Benelux hun mening over online en in-store faciliteiten van supermarkten, inrichtingswinkels en tuinbouwcentra. Ondanks verschillen tussen de marktsegmenten zijn er vijf overkoepelende onderwerpen die voor consumenten van belang zijn:

1. Consumentenin de Benelux verwachten een naadloze winkelervaring tussen de verschillende kanalen - 50% van de consumenten maakt gebruik van online bronnen tijdens het winkelen

2. Consumenten willen profiteren van de in-store-technologie - 10% van de supermarktklanten willen een snellere winkelervaring zoals zelfscan kassa's

3. Consumenten zijn bereid persoonlijke informatie te delen, maar niet op social media - 80% van de consumenten zijn bereid om persoonlijke informatie te delen met retailers voor een betere winkelervaring, slechts 4% wil dit via social media doen

4. Consumentenwillen meer informatie, zowel online als in de winkel zelf - 20% wil weten hoe druk een winkel is en gepersonaliseerde aanbevelingen krijgen

5. Consumentenbesteden meerbij een uitstekende winkelervaring - 30% van de consumenten wil flexibele aankoop en leveropties

Doug Stephens [ http://www.retailprophet.com/about-doug-stephens ], oprichter van Retail Prophet zei: "Tot voor kort hebben we de neiging gehad om de dynamiek tussen het internet en fysieke winkels tweeledig te zien. Met het ene formaat winnen van het andere. Dit is duidelijk niet het geval. We zullen zien dat e-commerce steeds meer fysiek, tastbaar en wijdverspreid wordt. De in-store ervaring baseert zich significant meer op het internet, de connectiviteit en de hoeveelheid data. In feite versnelt technologie de ontwikkeling van online en fysieke winkels. In toekomst zal de scheidslijn tussen online en offline vervagen tot deze onherkenbaar wordt."

Radha R., Mindtree's Executive Vice President van Retail, CPG en Productie, zei: "Als de helft van alle consumenten in de Benelux zich nu als 'phy-gital' kwalificeert, is het tijd voor retailers om hierop in te spelen. Consumenten hebben gezien dat technologie hun leven efficienter en makkelijker maakt. De retailers die aan deze verwachtingen voldoen zijn degenen die zullen groeien in dit nieuwe landschap. Uiteraard is er geen one-size-fits-all benadering, maar de slimme retailers zullen onderzoeken of hun kanalen naadloos op elkaar aansluiten."

Voor een volledig overzicht

Infographic [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/benelux/infographic/mindtree-infographic-benelux.pdf ]

Download het report [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/benelux ]

POV [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/benelux ]

Resultaten uit de verschillende regio's

Onderzoek V.K. [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/uk ]

Onderzoek V.S. [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/us ]

Onderzoek Duitsland [ http://www.mindtree.com/phygitalshopper/de ]

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MindTree] levert IT-diensten en versnelt de groei van Global 1000-bedrijven door het oplossen van complexe zakelijke uitdagingen met baanbrekende technische innovaties. Mindtree is gespecialiseerd in e-commerce, mobiliteit, cloud enablement, digitale transformatie, business intelligence, data analytics, testen, infrastructuur, EAI en ERP-oplossingen. Wij zijn een van de snelst groeiende technologiebedrijven wereldwijd met meer dan 200 klanten en kantoren in 14 landen.

Bezoek ons op www.mindtree.com.

Photo:

http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203

Mindtree