Clienten huishoudelijke hulp kunnen kiezen uit zes aanbieders


De gemeente Heusden doet er alles aan om de huishoudelijke zorg aan de ruim 700 Thebe- en Pantein-Vivent clienten in onze gemeente voort te zetten na het faillissement van beide aanbieders.

Deze clienten kunnen kiezen om per 1 februari 2015 over te stappen naar een andere aanbieder van huishoudelijke zorg waarmee de gemeente Heusden een contract heeft voor 2015. Dat zijn Actief-zorg, IVT Thuiszorg, Welthuisdiensten, T-zorg, Amare Zorgcoaching b.v. en Wijdoenveel.nl.

Overstappen

Inmiddels hebben ruim 350 clienten van Huishoudelijke Zorg Thebe en Vivent-Pantein al een keuze gemaakt uit een van deze gecontracteerde zorgaanbieders. Dit deden ze naar aanleiding van de brief die ze op 19 december 2014 van de gemeente ontvingen over de gevolgen van het faillissement van
Thebe Huishoudelijke Zorg B.V.

Herinneringsbrief

De gemeente heeft alle clienten nu een herinneringsbrief gestuurd. Hierin wordt uitgelegd hoe ze - zo mogelijk samen met hun huidige hulp- ervoor kunnen zorgen dat ze ook na 1 februari a.s. hulp bij het huishouden hebben. Deze brief valt vrijdag bij de mensen op de mat.
We benadrukken in de brief aan de clienten dat het algemene bericht dat ze deze week van de curator van Thebe ontvingen, niet geldt voor onze gemeente. Volgens het algemene bericht van de curator kunnen clienten kiezen voor Tzorg en TSN. In de gemeente Heusden is dit niet het geval. De
gemeente Heusden heeft namelijk geen contract met TSN. Bovendien kunnen clienten in Heusden kiezen uit zes zorgaanbieders, waaronder Tzorg.

Zachte landing

Met deze keuzemogelijkheid wordt de clienten van Thebe en Pantein de zachte landing geboden, die alle mensen met hulp bij het huishouden enkele maanden geleden door de gemeente is toegezegd. In november 2014 besloot de gemeente dat inwoners die nu hulp in het huishouden ontvangen, die hulp
krijgen tot 1 juli 2015. Tijdens een keukentafelgesprek krijgen ze uitleg over hoe de huishoudelijke zorg er vanaf 1 juli 2015 uit gaat zien. Ook wordt samen met de client gekeken naar zijn persoonlijke situatie en welke oplossingen voor eventuele andere zorgvragen voorhanden zijn.

Meer informatie

* Uw huishoudelijke hulp per 1 februari 2015
* Website BIJEEN Heusden

Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met Bijeen Heusden. U kunt Bijeen bereiken via info@bijeenheusden.nl of via (073) 78 201 78.