Besluitvorming verkeersvariant Kersenbaan


05 februari 2015Verkeersvariant 5 (volledig tweerichtingenverkeer) met geluidsreducerend asfalt op de Vermeerstraat. Dat stelt het college van B&W voor aan de gemeenteraad als de verkeersvariant voor de omgeving Kersenbaan. Op verzoek van de gemeenteraad is variant 4+ verkeerskundig
doorgerekend en is een diepgaander onderzoek uitgevoerd naar variant 4+ en 5 voor met name de verkeersaspecten spreiding, doorstroming, bereikbaarheid en verkeersveiligheid. De belangrijkste conclusie is dat variant 5 veilig voor fietsers kan worden aangelegd en dat het past binnen de eisen
van het bestemmingsplan. Deze variant heeft de voorkeur van het college. Daarbij worden bij de projecten die vlakbij de Kersenbaan liggen en binnenkort van start gaan, in overleg met de bewoners, mogelijk snelheidsremmende maatregelen genomen.

Variant 4+ voldoet niet aan de eisen van het bestemmingsplan, omdat er een verslechtering optreedt van het woon- en leefklimaat als gevolg van een behoorlijke toename van verkeer in de Fahrenheitstraat.

Op 17 februari bespreekt de gemeenteraad de uitkomsten van het onderzoek in De Ronde. Naar verwachting maakt de raad op 3 maart een keuze tijdens Het Besluit.
De uitkomsten van het onderzoek zijn te vinden bij de collegebesluiten van 3 februari 2015, onder punt 7 `Definitieve verkeerskundige voorkeursvariant 5 (volledig tweerichtingenverkeer) Kersenbaan'.

Facebook Twitter LinkedIn NuJij Email