110 miljoen euro voor HelloFresh

Bestaande aandeelhouders investeren 110 miljoen in nieuwe financieringsronde

AMSTERDAM, 6 februari 2015 - Bestaande investeerders van HelloFresh, Rocket Internet en Insight Venture Partners, ondersteunen het bedrijf met een nieuwe investering van 110 miljoen euro om de volgende ontwikkelingsfase te financieren. HelloFresh gaat de nieuwe financiering gebruiken om de klantervaring verder te verbeteren, door onder andere in te zetten op het verhogen van de flexibiliteit voor klanten en verbetering van het product en de service.

"HelloFresh heeft tot doel marktleider te worden op het gebied van online boodschappen en bezorgt in heel Nederland en Vlaanderen." zegt Maartje Frederiks, oprichter van HelloFresh. "De laatste maanden is ons bedrijf enorm gegroeid, wat betekent dat er steeds meer mensen zijn die thuis van het gemak van de HelloFresh Box genieten en onze lekkere en gezonde maaltijden eten. We blijven steeds zoeken naar nieuwe manieren om gezonder eten gemakkelijker en leuker te maken. Deze uitdaging motiveert en inspireert ons om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen."

HelloFresh levert wekelijks maaltijdboxen, met daarin recepten en verse, hoogwaardige ingredienten in de juiste hoeveelheden, bij haar klanten aan de deur. Klanten kiezen zelf het aantal personen en maaltijden dat ze willen ontvangen.

Het bedrijf werd opgericht in november 2011 en is momenteel actief in zeven landen. Huidige investeerders zijn Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures.