Resultaten succesvolle energiecampagne

18.12.2014

Met een publiekscampagne hebben vijf gemeenten in Midden- en West-Brabant (Bergen op Zoom, Roosendaal, Werkendam, Woensdrecht en Moerdijk), bewoners op persoonlijke en directe wijze bewust gemaakt van de mogelijkheden om op eenvoudige wijze thuis energie te besparen.

De campagne Energie bewust, thuis besparen ging van start in september met een regionale bijeenkomst en eindigde met zes lokale energiemarkten in november 2014.

De campagneboodschap is via social media, de gemeenten en scholen uitgedragen in de regio. Per gemeente zoomde de campagne in op een wijk of dorp en omvatte diverse activiteiten waarbij bewustwording en informatievoorziening centraal stonden. Bewoners, scholieren en bedrijven werden gemobiliseerd en ontmoetten elkaar tijdens de zes energiemarkten. Bijna 2000 mensen bezochten de informatiemarkten. De campagne is regionaal voorbereid door de OMWB en is lokaal uitgevoerd samen met de gemeenten. De eerste toezeggingen voor de campagne van 2015 zijn reeds gedaan.