Wijziging betalingstermijnen gemeentelijke belastingen


De Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen (BsGW) verzorgt vanaf dit jaar de uitvoering van de belasting voor de gemeente Valkenburg aan de Geul.

In januari heeft u hierover uitgebreide informatie ontvangen. Naar aanleiding hiervan hebben wij vragen ontvangen over de betaaltermijnen.

Als u een machtiging heeft afgegeven voor de automatische afschrijving van gemeentelijke belastingen, dan neemt BsGW deze machtiging over. U betaalt het totaalbedrag op het aanslagbiljet vanaf dit jaar in maximaal 10 termijnen, van maart tot en met december. Voorheen betaalde u via automatisch
incasso in 12 termijnen, van juni tot en met mei. Dit betekent dat dit jaar in maart, april en mei bedragen worden afgeschreven van de belastingaanslag van vorig jaar en van dit jaar. Er wordt dus in totaal een hoger bedrag van uw rekening afgeschreven in deze maanden. Levert dit voor u
onoverkomelijke financiele problemen op, neem dan tot uiterlijk 17 maart contact op met de gemeente om een betalingsregeling te treffen voor de resterende termijnen van het belastingjaar 2014. Dit kan via telefoon 14 043 of per mail info@valkenburg.nl.

Op de website www.bsgw.nl vindt u meer informatie. Uw persoonlijke belastingzaken regelt u snel en gemakkelijk via uw persoonlijke pagina op de website. U kunt er onder andere uw aanslagen

raadplegen, uw rekeningnummer wijzigen, automatische incasso afgeven, bezwaar maken, taxatieverslagen inzien en kwijtschelding aanvragen. De digitale balie is beschikbaar op het moment waarop u uw aanslagbiljet ontvangt. U logt dan in met uw DigiD. De medewerkers van het klantencontactcentrum
van BsGW zijn u op werkdagen van 8.30 - 17.00 uur graag van dienst.