Social intranet Viadesk combineert intranet en extranet


donderdag 19 februari 2015

Nieuwste update maakt samenwerking in de cloud nog makkelijker

Viadesk, het social intranet-platform waar iedereen wel graag komt, lanceert haar nieuwste update op het gebied van social intranet-samenwerking. Viadesk wordt hiermee het eerste SaaS-platform van Nederlandse makelij waar projectmatig intranet en extranet gecombineerd worden. Bedrijven zijn nu
in staat om in een overzichtelijke omgeving sociaal, efficient en kostenverlagend samen te werken met partners binnen en buiten de eigen organisatie. Viadesk geeft hiermee gehoor aan de roep van moderne mkb-ondernemingen en overheidsorganisaties om vanuit een oplossing te werken in plaats van
meerdere systemen.

Waarom gebruikmaken van twee systemen als je aan een platform genoeg hebt? Viadesk maakt het vanaf vandaag mogelijk om externe klanten, leveranciers of projectpartners uit te nodigen in een gezamenlijk omgeving. Met alleen toegang tot de voor hen relevante delen wordt sociaal werken door
externe partijen niet alleen veiliger, sneller, efficienter en relevanter, het wordt ook leuker! Het scheelt bovendien veel tijd en onnodig e-mailverkeer.

Interactie en flexibel samenwerken

Nog veel intranetten zijn een plek voor HRM en corporate communicatie om top-down informatie te delen. Het social intranet van Viadesk biedt echter veel meer, waaronder mogelijkheden voor interactie en flexibel samenwerken door discussies te starten, samen aan presentaties te werken, meningen
te peilen en bijeenkomsten te plannen. En dat in een omgeving die prettig oogt, simpel werkt en zeer veilig is: een modern, interactief platform waarin je net zoals op Facebook kunt reageren, delen of liken. Het grote voordeel hiervan is dat medewerkers er heel veel gebruik van maken.

Sociaal samenwerken

Volgens Mujibor de Graaf, directeur van Viadesk, is de update een logische stap: "Vanaf de oprichting van Viadesk is de extranet-functie, met documenten delen als belangrijkste kenmerk, een van onze grootste successen geweest. Maar bedrijven willen meer en daarom hebben we Viadesk ontwikkeld
tot social intranet. We vervullen daarmee de behoefte van bedrijven om samenwerking tussen collega's sociaal te maken. Met deze update sluit het Viadesk-platform nog beter aan op de eisen van het moderne bedrijfsleven, waarin verbindingen leggen cruciaal is geworden. Wij zijn de eersten die
deze mogelijkheid zo volledig en transparant als SaaS-oplossing bieden, daarom ben ik extra trots op deze productontwikkeling."

Gratis proberen

De diversiteit van het pakket van Viadesk maakt het voor iedere onderneming mogelijk om zonder veel gedoe en tegen een betaalbare prijs een passende oplossing te vinden. Wie graag eerst wil kennismaken met Viadesk heeft de mogelijkheid om het (tot 5 gebruikers) gratis te proberen. "Voor
kennisintensieve organisaties wil Viadesk een onmisbaar en volledig platform zijn om werkzaamheden sneller en beter te realiseren door het eenvoudig faciliteren van kennisuitwisseling en samenwerking binnen en buiten de organisatie," aldus De Graaf.

Over Viadesk

Viadesk werd in 1999 opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig online collaboration platform en sociaal intranet, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega's eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te
discussieren, te netwerken en aan projecten te werken. Viadesk dient zo'n 110.000 gebruikers in de profit- als non-profit sector. Klanten zijn onder andere ABN Amro, Schiphol Group, Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM), KNMP, Ministerie van Veiligheid en Justitie en VNG. De Viadesk app werd
onlangs uitgeroepen tot een van de beste zakelijke iOS-apps voor samenwerking en projectplanning door de experts van de iPhoneclub. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl.