CreaLog stelt telco's in staat mobiele gesprekken op te nemen

CreaLog stelt telco's in staat mobiele gesprekken op te nemen

Nieuwe regulering van financiele markt opent zakelijke kans voor telco's

BARCELONA & MUeNCHEN - (Business Wire)

Europa's eerste service voor opname van mobiele gesprekken wordt gepresenteerd door het in Muenchen gevestigde systeemhuis CreaLog op het Mobile World Congress 2015 in begin maart in Barcelona. Deze oplossing is per direct beschikbaar en stelt financiele instituten in staat om mobiele gesprekken, sms-berichten en gespreksgegevens rechtstreeks op te nemen binnen het netwerk van de provider. De technologie van CreaLog ( www.crealog.com ) maakt de weg vrij voor de uitvoering van de aangescherpte financiele marktvoorschriften met betrekking tot de opnameregels, vastgesteld door het Europees Parlement om bankklanten te beschermen en vanaf 2017 van kracht te zijn in heel Europa. De oplossing werd ontwikkeld in samenwerking met Swisscom en wordt sinds begin dit jaar al gebruikt door meer dan 50 Zwitserse financiele instellingen.

Zwitserse banken nemen het voortouw

De grondgedachte achter het vroeg starten in Zwitserland: sinds begin januari zijn nieuwe opname- en archiveringseisen uitgegeven door de toezichthoudende autoriteit van de Zwitserse financiele markt, FINMA, van kracht. Het doel is om handel met voorwetenschap of bewuste desinformatie in gesprekken met klanten te voorkomen die leiden tot financiele schade voor klanten. Met dit in gedachten was Swisscom de eerste telecomprovider om haar communicatie-infrastructuur dienovereenkomstig aan te passen: de nieuwe mobiele spraakopnameservice van Swisscom is gebouwd op het platform van CreaLog. Hierop is flexibele aanpassing aan de eisen van klanten mogelijk, en het is ook beschikbaar voor andere organisaties uit welke andere sector ook.

Gemakkelijk in het gebruik - geen speciale app nodig

Organisaties kunnen gebruik maken van deze service door simpelweg de mobiele telefoonnummers van medewerkers te registreren bij Swisscom wiens gesprekken met bijv. klanten moeten worden opgenomen. Deze telefoonnummers worden opgeslagen in een zogenaamde witte lijst databank. De nieuwe mobiele spraakopname-oplossing doet de rest - zelfs als een of beide partijen zich in het buitenland bevindt met zijn/haar mobiele telefoon en een roaming-gesprek voert. Deze service werkt met elk mobiele spraakapparaat en er is geen speciale app voor nodig op een smartphone.

Mobiele spraakopname als managed service: oplossing van CreaLog opent zakelijke kansen voor telco's in heel Europa

Michael Kloos, Managing Director, CreaLog: "Samenwerkend met de toonaangevende Zwitserse mobiele netwerkprovider, Swisscom, hebben we een oplossing ingevoerd voor de Zwitserse banksector die binnenkort relevant zal zijn voor alle financiele instellingen in heel Europa. Banken en andere financiele instellingen kunnen gewoon gebruik maken van de managed service van hun nationale operator van mobiele telefonie en voorkomen dat hoge kosten worden opgelopen door de integratie van spraakopname, zoals gespecificeerd door de nieuwe wetgeving in hun bestaande ICT-omgeving. Dit houdt in dat de operator het opnemen van mobiele gesprekken, sms-berichten en gespreksinformatie reeds heeft geimplementeerd in haar netwerk in overeenstemming met de wetgeving. Daarom is de intelligente oplossing voor opname van mobiele gesprekken die CreaLog succesvol heeft ingevoerd in Zwitserland - als de eerste leverancier om dit te doen - vanaf nu beschikbaar voor alle telco's."

CreaLog gaat presentatie houden op het Mobile World Congress 2015

2 - 5 maart 2015

Bavaria International Booth

Hal 8.1, stand 8.1I59

Fira Gran Via

Barcelona

Over CreaLog

CreaLog is een toonaangevende leverancier van interactieve mediaplatformoplossingen voor telecomoperators. Dit omvat oplossingen voor diensten met toegevoegde waarde (spraak, sms en USSD, bijv. telestemmen), IN-platform (nummervertaling, servicemigratie, IM-SSF broker), alsook cloud contactcenter/IVR en professionele diensten.

CreaLog heeft referentie-implementaties in 30 landen in Europa, Afrika en Azie, met meer dan 400 klanten en meer dan 60.000 geinstalleerde lijnen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Contactpersoon voor redacteuren en lezers:

CreaLog GmbH

Juergen Walther

+49 89 324 656-32

juergen.walther@crealog.com

Web: www.crealog.com

Zie het origineel.