Dienstverlening van uw nieuwe gemeente


De gemeente Krimpenerwaard bestaat nu bijna twee maanden. Een grote verandering voor u als inwoners, maar ook voor de medewerkers. U merkt het meest van deze verandering in uw directe contact met de gemeente.

Telefooncentrale
Wanneer u de gemeente belt, doet u dat via 14 0182. In de eerste week liep de wachttijd door verscheidenen oorzaken erg op. Gelukkig hebben we de wachttijd een stuk terug kunnen brengen.

Klant Contact Centrum (KCC) en serviceloketten
De gemeente Krimpenerwaard werkt op afspraak. Veel inwoners hebben al een afspraak gemaakt. Een afspraak kunt u ook maken via de website. Het KCC in Stolwijk biedt zeer ruime openingstijden waarop u terecht kan. U kunt meestal dezelfde dag nog terecht. De serviceloketten in Bergambacht,
Lekkerkerk, Ouderkerk aan den IJssel en Schoonhoven zijn een maal per week geopend en worden druk bezocht. Hier kan het voorkomen dat u niet altijd dezelfde week terecht kunt.

Website
Sinds 1 januari 2015 kunt u voor gemeentelijke informatie terecht op deze website. Er wordt dagelijks aan gewerkt om de website verder uit te breiden en te verbeteren. Binnenkort is het mogelijk om via de website digitaal zaken te regelen met behulp van DigiD. U kunt hierbij denken aan het
aanvragen van een uittreksel burgerlijke stand of het doorgeven van een verhuizing. Een evenementenvergunning kunt u nu al aanvragen via de website (zonder DigiD). U hoeft hiervoor dan niet meer naar het Klant Contact Centrum te komen.