Klachten over budgetpolis


Geplaatst op 25-02-2015

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis biedt mensen met een budgetpolis tot 15 maart de mogelijkheid om hun polis te veranderen. Reden hiervoor is de grote hoeveelheid klachten die verzekeraars ontvangen, omdat mensen zich van tevoren niet goed hebben gerealiseerd wat precies de voorwaarden zijn die
bij zo'n goedkope verzekering horen. Zo mogen medicijnen alleen online besteld worden, wat tot problemen kan leiden als men niet goed met internet overweg kan. Of op het platteland woont en verder moet reizen, omdat de gecontracteerde apotheek in een ander dorp zit.

Nette actie

Liane den Haan, directeur van ANBO: "Dit is een bijzonder nette actie van Zilveren Kruis, want normaliter kan een polis gedurende het jaar niet gewijzigd worden. Voor zover wij weten zijn zij op dit moment de enige zorgverzekeraar die deze mogelijkheid biedt. Het zou mooi zijn als andere
zorgverzekeraars dit voorbeeld volgen."

SUCSEZ biedt hulp

ANBO biedt haar leden via SUCSEZ korting aan op de zorgverzekering via het zorgcollectief. In dat collectief biedt naast Zilveren Kruis ook Menzis, VGZ en CZ een budgetpolis aan. "Hoewel de laatste drie zorgverzekeraars geen poliswijziging aanbieden is SUCSEZ bereidt om per persoon te kijken
wat de mogelijkheden zijn", aldus Den Haan. Wie wil onderzoeken of de budgetpolis gewijzigd kan worden, kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.30 uur contact opnemen met de Verzekeringsadvieslijn van SUCSEZ op telefoonnummer: 0182-30 45 00.