Diverse trajectcontroles staan uit


25 februari 2015, 15:24

Diverse media melden vandaag dat er een aantal trajectcontroles boven snelwegen niet meer werken omdat ze zijn verouderd of zelfs helemaal gaan verdwijnen omdat ze volgens het Openbaar Ministerie geen effect hebben.

Volgens de NOS is dat laatste het geval op de A12 bij Woerden en op deN256 bij de Zeelandbrug. Dit is ook door de persvoorlichter van het OM bevestigd.

De trajectcontroles die nog wel actief zijn:

De trajectcontrole op de A12 bij Den Haag en die bij de Westerscheldetunnel, worden de eerste helft van het jaar weer ingeschakeld. De trajectcontrole op de A4 bij Nieuw-Vennep en op de A20 bij Rotterdam zullen in de tweede helft van het jaar weer worden ingeschakeld. Op de A12 bij Utrecht
wordt pas volgend jaar de trajectcontrole gestart als Rijkswaterstaat klaar is met werkzaamheden aan de Galecopperbrug.

Hoe werkt een trajectcontrole?

Bij een trajectcontrole wordt de snelheid van iemand op twee punten gemeten. Als de gemiddelde snelheid op dat traject hoger is dan de maximumsnelheid, krijgt de overtreder een boete.