Die Neue Wildnis verovert Duitsland

Publicatiedatum: 25 februari 2015

Vanaf 1 maart begint in Duitsland een grote campagne in het teken van `Hollands Wildnis'. NBTC Holland Marketing grijpt de vertoning van de film De Nieuwe Wildernis (Die Neue Wildnis) in Duitse bioscopen aan om het andere Nederland te laten zien.

De campagne voert Holland Marketing samen met Flevoland en een groot aantal Duitse partners uit. Op de grootste Internationale Reisbeurs in Berlijn (ITB Berlin) presenteert de organisatie op dinsdag 3 maart de film en daarmee Hollands Wildnis als een van de pijlers in de Hollandcampagne in Duitsland.

Flevoland in de kijker bij Duitse bioscoopgangers

De film gaat vanaf 9 april in een groot aantal Duitse bioscopen van start. Flevoland wordt gepresenteerd als bijzondere provincie met een unieke ontstaansgeschiedenis. Een provincie door mensenhanden gemaakt, het grootste inpolderingsproject aller tijden, met het grootste onaangetaste wetland van Europa. Een gebied dat als industriegebied gepland stond, is geworden tot een uniek natuurgebied.

Duitse bezoeker

Toerisme Flevoland is als standhouder aanwezig op de ITB in Berlijn. Flevoland richt zich met de website www.flevoland.de op de Duitse bezoeker die voor een korte vakantie naar Flevoland komt. Nederland is onder de Duitsers een populaire vakantiebestemming. Afgelopen jaar hebben meer dan 3,9 miljoen Duitsers Nederland bezocht. De Noordzeekust is het meest populair, maar uit recent onderzoek naar de bekendheid en het imago van Nederland door NBTC/NIPO blijkt juist ook de waardering van het Duitse publiek voor de natuur en het landschap.