Politie huurt kantoren voor bedrijfsvoering | politie.nl


Laatste update:
26-02-2015 | 16:15

Nederland - Een groot deel van de bedrijfsvoering van de politie wordt tussen eind 2015 en medio 2017 ondergebracht in drie kantoren in Rotterdam, Eindhoven en Zwolle. Op donderdag 26 februari heeft de korpsleiding een handtekening gezet onder de huurcontracten. Het gaat in totaal om ruim 2100
fte. De concentratie van bedrijfsvoeringsonderdelen past binnen de vorming van een landelijk korps.

De bedrijfsvoeringsonderdelen zijn gebundeld in het Politiedienstencentrum (PDC). Zij ondersteunen het operationele werk van de politie, waar nodig 24/7. Het gaat om de diensten Financien, Communicatie, Humanresourcesmanagement, Facility Management, ICT en Informatiemanagement.

PDC Rotterdam PDC Eindhoven PDC Zwolle

Kwaliteit en efficientie

Een deel van de dienstverlening kan optimaal geleverd worden als deze dicht bij de afnemers georganiseerd is. Daarom blijft een groot aantal medewerkers `gedeconcentreerd' dienst doen bij de elf politie-eenheden. Bij andere bedrijfsvoeringsonderdelen nemen de kwaliteit en efficientie juist toe
als de teams bij elkaar zitten. Dit geldt bijvoorbeeld voor servicedesks.