Media-preview in Yumble, het indoor attractiepark van de 21ste eeuw

3 maart 2015 - Roermond is binnenkort het decor van Nederlands nieuwste innovatie: Yumble, het attractiepark van de 21ste eeuw. Yumble brengt de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie en attracties samen. Op 9.000 m2 kunnen bezoekers vanaf 21 maart een attractiemix ondergaan die nergens anders in Europa te zien is. Voor de pers wordt donderdag 12 maart een preview in Yumble gehouden. Het door Brand New Leisure (BNL) ontwikkelde Yumble is gevestigd naast het McArthurGlen Designer Outlet Roermond dat jaarlijks circa 4,5 miljoen bezoekers trekt.

Bij de realisatie van Yumble is tot in de kleinste details gekozen voor innovatie. Nederlandse bedrijven leverden een bijdrage aan de ontwikkeling van het concept waarin diverse vernieuwende factoren worden gecombineerd. Met als gevolg niet alleen een compleet nieuwe bezoekersbeleving, maar ook een nieuw business model. Bepalende elementen zijn:

Entertainment: de attractiemix die Yumble samenstelde, bestaat uit zowel nieuwe en nooit eerder vertoonde attracties als uit topattracties die te zien zijn in 's werelds grootste themaparken.

Technologie: het decor van Yumble is interactief. Er worden verschillende technologieen toegepast waaronder Video Mapping en de grootschalige inzet van projectie en professionele verlichting, zoals toegepast bij grote concerten. Met als resultaat een optimale beleving.

Content: omdat de geprojecteerde beelden regelmatig veranderen, worden bezoekers steeds verrast met de nieuwste internationale content. Hierdoor verveelt een bezoek nooit.

Concept: Yumble heeft goed gekeken naar dissatisfiers bij bestaande attractieparken en daar op ingespeeld. Door te werken met dagdelen van 4 uur worden bezoekersstromen gespreid en hoeft men nooit lang te wachten. Yumble is overdekt en dus niet weergevoelig. Met een vernieuwend food concept wordt ingespeeld op de mogelijkheden die het interactieve decor biedt. Parkeren is makkelijk en betaalbaar

Dynamisch prijssysteem: Yumble hanteert een dynamisch prijssysteem. Op drukke dagen loopt de prijs op tot maximaal 21,50 euro, op rustige dagen zakt de prijs tot 14,50 euro. Zo kan de bezoeker zelf zijn toegangsprijs bepalen.

Multi-use pand: Yumble is geopend op woensdagmiddag, zaterdag, zondag en op vakantie- en feestdagen. De overige dagen is het pand beschikbaar voor andere bestemmingen.

Business model: Yumble introduceert een compleet nieuw business model in de leisure branche. In plaats van telkens dure nieuwe attracties aan te schaffen, creeert Yumble herhalingsbezoek door het vervangen van content op basis van de meest actuele trends. Dit voordeel neemt verder toe naarmate Yumble meer vestigingen opent.

Yumble nodigt de media uit voor een preview op donderdag 12 maart tussen13:00 en15:00 uur. Tijdens deze preview geven de oprichters Marc Koerts en Daan de Kruijk tekst en uitleg. Ook is het mogelijk om foto- & video-opnames te maken en attracties uit te proberen. Vanaf 12:30 uur staat voor wie dat wil de lunch klaar. Aanmelden kan bij Hesther Jolly via mail@hestherjolly.com of 06-5347 1243. Graag interviewverzoeken en deelname aan de lunch van tevoren doorgeven.