Nieuw Wereldwijd Merkplatform Verbindt Klanten met Wereld 3M Science

3M heeft vandaag een nieuw wereldwijd merkplatform gelanceerd - 3M Science.

Applied to Life.(tm) - dat wil benadrukken hoe 3M-wetenschap een impact heeft op de wereld om ons heen. Het nieuwe merkplatform onderstreept de bedrijfsstrategie van 3M door op een creatieve manier het 3M-assortiment in uiteenlopende sectoren in de kijker te zetten. Of het nu gaat om 3M Glass Bubbles in uw wagen; een voor Bluetooth geschikte stethoscoop in uw artsenpraktijk; micro-reflecterende folie die bijdraagt tot meer verkeersveiligheid; of technologieen die helderheid bevorderen bij elektronica die we elke dag gebruiken, het platform wil een nieuwe dialoog aangaan die de traditionele percepties van het 3M-merk in vraag stellen. "Wetenschap en samenwerking staan centraal bij alles wat we creeren om het leven beter te maken. Nu nodigen we onze huidige en toekomstige klanten graag uit om zich samen met ons te realiseren welke ruime impact 3M heeft op het dagelijkse leven," aldus Jesse Singh, 3M senior vice president Sales en Marketing. "Investeren in het 3M-merk via dit platform vormt een volgende stap om nog meer in te zetten op de 3M-bedrijfsstrategie, de 3M-klantenervaring te ontwikkelen en om de kracht van het merk verder uit te bouwen binnen al onze activiteiten zodat wereldwijd extra groei wordt gestimuleerd." 3M Science. Applied to Life(tm) merkplatform wordt gelanceerd via een volledig digitale campagne bedoeld om bestaande en toekomstige klanten te bereiken. Een reeks korte video's, die inzoomen op de onverwachte en impactvolle manier waarop 3M-Science het leven beter maakt, vormen het absolute hoogtepunt bij deze lancering. Klanten krijgen een flink vernieuwde 3M.com te zien die een meer uniforme ervaring biedt met verbeterde zoekmogelijkheden, navigatie en weergave. Op 3M.com is ook 3M Newsroom beschikbaar-een content hub van visueel gebrachte verhalen die focussen op 3M-wetenschap.

Ter gelegenheid van het nieuwe merkplatform 3M Science. Applied to Life.(tm) is een nieuwe huisstijl ontwikkeld die de expertise van 3M op het gebied van marketing en design combineert om het merk krachtig tot leven te brengen met opvallende kleuren, vormen, structuren en expressie. De digitale kanalen en de andere communicatiekanalen van 3M worden bijgewerkt aan de hand van dit nieuwe visuele systeem.

In het kader van de wereldwijde introductie, organiseert het bedrijf een feestelijke lancering op het South by Southwest Interactive (SXSWi) Festival in Austin, Texas. Festivaldeelnemers krijgen een voorproefje van 3M Science. Applied to Life.(tm) dankzij de 3M LifeLab experience. De unieke structuur ontworpen door SOFTlab, een designstudio uit New York, is gemaakt van 3M-materialen en toont de impact van 3M-wetenschap.

3M LifeLab is elke dag open vanaf vandaag tot en met zondag van 10 uur tot 18 uur, op het Brush Square Park (East 4th and Trinity - tegenover het Austin Convention Center). 3M-wetenschappers geven er demonstraties en workshops. Ze laten bezoekers ook uit de eerste hand kennismaken met de 3M-wetenschap die het leven totaal verandert.

3M werkt op het SXSW Festival samen met MTV om de werelden van wetenschap en muziek samen te brengen. Dit zal gebeuren tijdens een optreden van dj TOKiMONSTA. Door de set heen zal haar hartslag te horen zijn, via een 3M Littmann(r) Electronic Stethoscope, een voor Bluetooth geschikte elektronische stethoscoop.

Ga voor meer informatie naar www.3m.com, volg @3M op Twitter of praat mee met #LifeWith3M.

Over 3M

Bij 3M werken we samen en passen we wetenschap toe op een krachtige manier om ons leven elke dag makkelijker te maken. 3M heeft een omzet van $ 32 miljard. Onze meer dan 90.000 medewerkers staan klaar om klanten in 200 landen te bedienen. Neem een kijkje op www.3M.com om meer te weten te komen over de creatieve oplossingen van 3M voor de wereldproblemen van vandaag.