OnderhoudNL en AF-Erkenningsregeling slaan handen ineen

Koninklijke OnderhoudNL gaat als ondernemersorganisatie voor de schilders- en onderhoudsbranche een verregaande samenwerking aan met de in 1995 opgerichte AF-Erkenningsregeling. De AF-Erkenningsregeling richt zich op de consumentenmarkt en de markt van Verenigingen van Eigenaren.
De samenwerking is tot stand gekomen na lange onderhandelingen en is gebaseerd op wederzijds respect. Aan het kwaliteitssysteem van AF wordt overigens absoluut niet getornd. Beide organisaties zoeken in de samenwerking een versterking van hun positie in de markt. OnderhoudNL is zich het afgelopen jaar steeds meer - naast de zakelijke markt - gaan richten op de consument. Het gevolg daarvan is dat de twee organisaties zich naast elkaar zijn gaan manifesteren, in plaats van met elkaar. Dat werkt verwarrend in de markt en kost onnodig geld. Daarom is besloten tot een gezamenlijke benadering van de consumentenmarkt onder de vlag van OnderhoudNL.

Logo

Het AF-logo van de AF-Erkenningsregeling zal vanwege deze gezamenlijke benadering van de consumentenmarkt op termijn uit beeld verdwijnen. Wat daarvoor in plaats komt, wordt de komende tijd besproken. Het doel is dat de erkenning onder een bredere groep klanten en bedrijven kan worden gepositioneerd. Om van de AF-deelnemers te vernemen welke verdere inhoudelijke invulling het beste gegeven kan worden aan de samenwerking, organiseert de AF-Erkenningsregeling binnenkort drie bijeenkomsten in het land met haar deelnemers. Op basis hiervan stelt het bestuur van de Erkenningsregeling samen met haar deelnemers haar beleid voor de komende jaren op.