Mobile Inspiration Conference 2015: ontwikkelingen gaan sneller dan ..


26.03.2015

[IMG]

Op 24 maart werd de Mobile Inspiration Conference 2015 gehouden in de Hallen Studio's in Amsterdam. In de snel veranderende markt voor marketing en advertising voor mobiele platformen zijn de nieuwe ontwikkelingen bijna niet bij te houden. Sprekers uit allerlei marktgebieden, zoals retail,
consultancy, computergames en de uitgeefwereld gaven hun inzichten in presentaties en seminars. De video een aardige impressie van het evenement. De presentaties zijn terug te vinden op het SanomaNL slideshare account.

Vijfde editie

De Mobile Inspiration Conference werd dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd. Sanoma wil met het event voorop lopen in de mobiele markt en werkte voor deze conferentie samen met het IAB. Joris van Heukelom, voorzitter van IAB, fungeerde als gastheer.

Persoonlijke communicatie

Als er een ding nogmaals duidelijk wordt aan de hand van de presentaties op de Mobile Inspiration Conference 2015, is dat de ontwikkelingen nog veel sneller gaan dan voor mogelijk werd gehouden. Twijfelt een bedrijf om mee te gaan in nieuwe marktbewegingen, dan kan het de boot al gemist
hebben. Werknemers met specialistische kennis lijken meer dan ooit een must om in te haken. De verwerking en interpretatie van `big data', slimme advertenties op nieuwe platformen en de smartphone als centraal, persoonlijke communicatiemiddel nemen daarbij een belangrijke positie in.

50k mediawaarde

Arthur Hoffman, CEO Sanoma Digital, laat een speciaal voor deze conferentie geschoten interview met Meredith Kopit Levien zien over de unieke native advertising samenwerking tussen Netflix en New York Times. Het nieuwsmedium publiceerde een serie online achtergrondartikelen over het leven van
vrouwen in Amerikaanse gevangenissen en koppelde dat op een slimme manier aan de succesvolle tv-serie Orange is the New Black. Ook reikte Arthur aan de hand van een mobiele poll via de NU.nl app 50k aan mediawaarde uit voor een native mobiele campagne. De gelukkige winnaar was de
Postcodeloterij.

Afstandsbediening van het leven

Volgens consultant Stefan Bielau kan uit de manier waarop bedrijven in de gameswereld de gebruiker aan zich weten te vinden, veel geleerd worden. Hoofdredacteur van NUtech Colin van Hoek nam op het Mobile World Congres Barcelona belangrijke trends waar, zoals de smartphone als
afstandsbediening voor ons leven en de enorme potentie van smartwatches.

Persoonlijke content in de juiste context

In de kleinere sessies komen interessante grotere en kleinere bedrijven aan het woord. De Noorse uitgeverij Schibsted verzamelt en verwerkt gegevens over lezers en koppelt die aan op maat gemaakte native advertising met behulp van geofencing en beacontechnologie. KLM vertelt over het succes
van hun mobiele strategie op ticketgebied en Katrina Dodd het Londense communicatiebureau Contagious legt onder andere uit hoe persoonlijke content in de juiste context de gebruiker op een waardevolle manier kan binden.

Video impressie Mobile Inspiration Conference



IFrame
Print Download PDF Contact
Stuur door