Kensington geeft exclusief nachtconcert in de Domtoren

Kensington geeft op 7 april in het holst van de nacht een exclusief concert in de Domtoren. Met een compleet nieuw geluid zijn de rockhelden uit Utrecht de eerste artiesten in de BLACKSTAGE concertreeks. Met 'Less is More' als credo worden diverse grote Nederlandse artiesten de komende maanden uitgedaagd om een nieuwe sound te laten horen op een bijzondere plek in hun thuisstad. Zo zal Kensington voor het eerst akoestisch optreden onder begeleiding van een strijkensemble voor slechts veertig man publiek. Kaarten zijn vanaf nu te bemachtigen. De volgende artiest die al klaarstaat om BLACKSTAGE in mei te bestormen wordt vlak na het optreden van Kensington bekend gemaakt.

Een nieuw geluid

BLACKSTAGE is een initiatief van AXE en daagt grote Nederlandse artiesten uit om, vanuit de gedachte 'Less is More', terug te gaan naar de basis van hun muziek. De concerten bieden een exclusieve en intieme akoestische setting, midden in de nacht, op een bijzondere locatie in de thuisstad van de artiest. Eloi Youssef, zanger van Kensington: "Wij staan als Kensington natuurlijk bekend als band van de grote zalen en festivals. Op BLACKSTAGE gaan we terug naar de essentie van onze muziek. Zoals we deze ook voor ogen hebben bij het schrijven van onze nummers. Om deze essentie een extra lading te geven voegen we aan ons optreden een strijkensemble toe. Dit is een hele nieuwe en spannende uitdaging voor ons. Iets dat we niet eerder hebben gedaan. De locatie, de Domtoren in Utrecht, is uiteraard bewust gekozen - een iconische plek in de stad waar onze roots liggen."

Niet alleen de setting van de concertreeks is verrassend, ook het tijdstip is opmerkelijk. Alle BLACKSTAGE concerten starten in het pikdonker om twaalf uur 's nachts. Ram Huigen van AXE legt uit waarom: "Bij BLACKSTAGE draait het niet om uitbundige lichtshows of andere afleiding. Het gaat om muziek terugbrengen naar de essentie. Een akoestisch concert van Kensington om middernacht in de Dom, dat wordt toch een onvergetelijke ervaring?"

Less is More

BLACKSTAGE is onderdeel van de nieuwe campagne Less is More van AXE, die draait om de nieuwe productlijn AXE Black. "AXE Black is in een wereld die steeds harder schreeuwt om aandacht, de subtiele productlijn voor mannen die juist opvallen door ingetogen te zijn. Het draait niet alleen om uiterlijk en een fris luchtje. Het gaat om het totaalplaatje van wie jij in de kern bent. Je passie, je kwaliteiten en je kwetsbaarheid, zonder te veel mooie praatjes," aldus Huigen. Hiermee beweegt AXE van lust naar authenticiteit en stijlvolle verleiding. Ga voor meer informatie over BLACKSTAGE en kaarten naar axe.nl/blackstage.

Over AXE

In 1983 was AXE voor het eerst in Frankrijk te koop als geparfumeerde deodorant bodyspray. Inmiddels is AXE in ruim 60 landen te koop, met de bodyspray als bekendste product. Het assortiment bestaat verder uit shampoo, douchegel, roll-on en anti-transpirant, aftershave, styling en eau de toilette. AXE is marktleider in zowel deodorant als douchegel voor mannen. Meer informatie over de nieuwste AXE campagne: www.axe.nl.