F&F Clothing van Tesco implementeert Nedap RFID-technologie

De Britse retailer Tesco is een samenwerking aangegaan met Nedap voor de levering van RFID-lezers ten behoeve van de omvangrijke implementatie van RFID-technologie bij F&F Clothing in 550 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Na een succesvolle aanbestedingsprocedure die onder meer bestond uit een pilotfase, is Nedap geselecteerd voor de levering van de vaste RFID-lezers voor inkomende goederen en het volgen van de verplaatsing van artikelen in de winkel.

Betere productbeschikbaarheid

RFID biedt F&F het benodigde overzicht over de inventaris om de traditionele problemen met betrekking tot voorraadnauwkeurigheid in de winkel tot een minimum te beperken en de beschikbaarheid van de producten in de schappen te verbeteren. Na voltooiing van de implementatie zet F&F de RFID-technologie in om ervoor te zorgen dat de voorraad in het systeem exact overeenkomt met de feitelijke voorraad. Zo worden nabestellingen op het juiste moment geplaatst en voorraadtekorten voorkomen. De RFID-oplossing is er volledig op gericht om de winkelervaring voor F&F-klanten te optimaliseren.

Richard Collins, COO bij F&F: "Wij zijn geinspireerd door de passie en gedrevenheid van Nedap, die duidelijk zichtbaar zijn bij de implementatie van de RFID-technologie. Onze gedeelde kernwaarden en manier van werken hebben geresulteerd in innovatieve oplossingen binnen onze winkels. De beschikbaarheid van nauwkeurige voorraadinformatie vormt de drijvende kracht achter onze organisatie. Dankzij de RFID-samenwerking met Nedap kunnen we de voorraad vanuit het Distribution Centre efficienter en nauwkeuriger aanvullen, waardoor we onze kleding in meer maten aan de klanten kunnen aanbieden. Dit resulteert in een verbetering van de algemene winkelervaring."

Lezers voor RFID-toepassingen in de winkel

De op de vloer gemonteerde !D Gate RFID-lezers zijn in het goederenontvangstgebied geinstalleerd en tussen het magazijn en de winkelvloer, voor een betrouwbare controle van de inkomende goederen en de bewegingen van de artikelen van het magazijn naar de winkelvloer.

"Wij willen het retailers graag gemakkelijk maken om altijd de juiste producten beschikbaar te hebben voor hun klanten", zegt Rob Schuurman, Managing Director bij Nedap Retail. "Wij zijn zeer verheugd over de samenwerking met F&F en zijn onder de indruk van het leiderschap en het beheer van het RFID-programma dat ze aan de dag leggen en het traject dat ze hebben doorlopen voor het realiseren van een nieuw platform dat concurrentievoordeel oplevert. Wij dragen zorg voor een succesvolle RFID-implementatie waardoor F&F snel optimaal kan profiteren van deze technologie."

De lezers van Nedap voorzien in de behoeften van internationale retailers dankzij de ondersteuning van de GS1 EPC Gen2 v2 standaard en wereldwijde frequentieregulatie. De door Tesco gekozen oplossing kan op afstaand worden onderhouden en geupdate naar de laatste firmware wat het systeembeheer sterk vereenvoudigd.

Over F&F

F&F is eigendom van en wordt geexploiteerd door Tesco Stores Limited. Het internationale modemerk F&F is opgericht in 2001, behoort exclusief toe aan Tesco en wordt verkocht via (online) winkels van Tesco in het VK en Europa. Het merk omvat tailored wear, knitwear, gelegenheidskleding, footwear, accessoires en basics. F&F wil wereldmarktleider zijn op het gebied van betaalbare fashion en klanten verrassen met eigentijdse, trendy mode van hoge kwaliteit die ethisch verantwoord wordt geproduceerd.

Over Nedap

Nedap is een fabrikant van intelligente technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Voldoende voedsel voor een groeiende bevolking, schoon drinkwater over de hele wereld, slimme netwerken voor duurzame energie zijn slechts een paar voorbeelden van onderwerpen waar Nedap zich mee bezighoudt. Altijd gericht op technologie die er toe doet. Nedap is opgericht in 1929, en sinds 1947 genoteerd aan de beurs (NYSE). Met meer dan 720 medewerkers is Nedap wereldwijd actief.

Nedap helpt internationale retailers bij het permanent voorkomen van verliezen, het optimaliseren van voorraadniveaus en het vereenvoudigen van multi-store retail management.