'Veel veranderd, verdere verbetering mogelijk'


Gepubliceerd op 10 april 2015

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) is het eens met de constatering van de AFM in haar jaarverslag dat veel is veranderd in de dienstverlening van banken en dat verdere verbeteringen mogelijk zijn. Banken werken daar hard aan, onder andere door het verbeteren en begrijpelijker maken van
de informatie over producten en diensten. De AFM noemt de gerealiseerde veranderingen `goed nieuws voor consumenten' en daar gaat het om.

Om de dienstverlening verder te kunnen verbeteren, willen banken in kaart brengen in hoeverre het klantbelang centraal wordt gesteld. De NVB en haar leden kijken daarom, in afstemming met maatschappelijke organisaties waaronder de AFM, naar de meetbaarheid van het klantbelang zowel op sector-
als op bankniveau. Daarmee kan onder andere inzichtelijk worden gemaakt hoe tevreden klanten over hun bank zijn en hoeveel vertrouwen zij in hun bank hebben. Banken werken dus actief aan waar de AFM hen toe oproept, ook als het gaat om het zorgvuldig afhandelen van rentederivaten.