Eline Deijs commercieel directeur ANP

RIJSWIJK - Eline Deijs (44) is benoemd tot commercieel directeur van het ANP. Met ingang van 1 juni is zij binnen het directieteam van het ANP verantwoordelijk voor alle commerciele aspecten van het nationale persbureau, inclusief marketing en productontwikkeling. De directie van het ANP bestaat dan uit Marcel van Lingen (hoofdredacteur/mediadirecteur), Eline Deijs (commercieel directeur) en Guido van Nispen (algemeen directeur).

Deijs is een ervaren manager op het gebied van marketing, sales en productontwikkeling binnen de digitale media. Zij was werkzaam bij Sanoma, VNU en Weekbladpers Media. Zij is nu nog verbonden aan Havas Media als Managing Director Media Contacts/Digital Services. Daar lanceerde ze de Havas trading desk en het social media bureau Socialyse.

Volgens Guido van Nispen, algemeen directeur van het ANP, geeft de komst van Deijs het ANP en ook Novum Nieuws de basis voor verdere groei. "Dit jaar staan nieuwe digitale producten op stapel voor zowel media- als zakelijke klanten. De komst van een vakvrouw als Eline Deijs brengt ons de kracht om deze groei op alle vlakken commercieel vorm te geven."

Het is de ambitie van het ANP bij bedrijven, de overheid en andere organisaties in de zakelijke markt de positie op eenzelfde wijze te verankeren als in de rol van het ANP als nationaal nieuws- en serviceverlener voor nagenoeg alle Nederlandse mediapartijen.

Dat doet het ANP met nieuwsmonitoringtools als ANP Inzage en ANP 360, de Parlementaire en Europese Monitoren en ANP Financial News (AFN). Maar ook als producent van multimediale producties via ANP InOpdracht en als laatste via ANP Pers Support (APS) waarmee over het ANP-net en wereldwijd met PRNewswire persberichten worden verstuurd.

Van Nispen: "Het nieuws leveren in een hoog tempo met hoge kwaliteit, dat is onze basis. Het ANP steeds verder uitbouwen tot informatie-platform voor bedrijven en organisaties is onze tweede belangrijke activiteit."

Deijs verheugt zich "een bijdrage te mogen leveren aan de nieuwe toekomst van een van de belangrijke mediabedrijven van Nederland. Ik ga mijn digitale expertise inzetten om het ANP verder te laten groeien."