13-04


* Nieuwsoverzicht
* Bekendmakingen
* Digitale Informeel

Nieuws

actueel historie

Datum Nieuwsbericht
13-04 Samenwerking slaat brug tussen technisch onderwijs en praktijk
10-04 22 april Starterscafe De Liemers
08-04 Gezamenlijke monumentencommissie voor Duiven en Zevenaar
08-04 Werkzaamheden voor fase 3 Vitaal Centrum Duiven
08-04 Aanvraag en vaststelling subsidie
01-04 Innovatiebudget voor Wmo en Jeugdvoorzieningen
18-03 Nieuwe structuurvisie voor Duiven
18-03 Informatieavond aanleg snelfietsroute De Liemers 2e fase

* home
* actueel
* nieuws
* samenwerking slaat brug tussen technisch onderwijs en praktijk

Zoekresultaten

Wordt geladen...

Samenwerking slaat brug tussen technisch onderwijs en praktijk

Gezamenlijk project Candea College, gemeente Duiven en Waterschap Rijn en IJssel.

Het Technasium van het Candea College in Duiven, de gemeente Duiven en Waterschap Rijn en IJssel slaan de handen ineen om de komende drie jaar te komen tot een onderwijsprogramma dat aansluit op maatschappelijk relevante thema's die actueel zijn bij Synergiepark InnoFase en rondom de Riool
Water Zuiverings Installatie (RWZI) `Nieuwgraaf'.

De samenwerking moet synergie opleveren tussen de bedrijven die gevestigd zijn op het bedrijfsterrein InnoFase. Waterschap Rijn en IJssel wil op het terrein van de RWZI Nieuwgraaf een innovatiewerkplaats realiseren waar (startende) ondernemers de ruimte krijgen om nieuwe technieken en
processen te testen die gerelateerd zijn aan de afvalwaterzuivering.

Ambitie

Maandag 13 april hebben de drie partijen hiervoor een samenwerkingsovereenkomst getekend. Hun ambitie is de komende jaren een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de `bio based economy', de energie- en milieutechnologie sector, de brandstoftransitie en de klimaatdoelstellingen. Daarmee
hopen zij ook de concurrentiepositie van bedrijven te verbeteren en een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven en nieuwe werkgelegenheid creeren.

Belangstelling techniek

Het Technasium wil de belangstelling van leerlingen voor techniek bevorderen. In het tweede en derde leerjaar volgen leerlingen vier projecten per jaar in de vorm van onderzoeks- en ontwerpopdrachten. In het vijfde en zesde leerjaar zoeken leerlingen hun eigen opdrachtgever en opdracht. Door
de samenwerking leveren gemeente en het waterschap met specialisten een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs doordat het Technasium wordt voorzien van onderzoeks- en ontwerpvragen met een kwalitatief goed niveau.