Helft Nederlanders komt niet toe aan vervullen van passie

De meeste Nederlanders koesteren wel een passie, een ultieme ervaring die het hart sneller doet kloppen zoals het knuffelen van een babyolifant in een ver land of het rennen van de New York marathon terwijl duizenden mensen je toejuichen. Uit representatief onderzoek in opdracht van Cote D'Or* onder 1.000 Nederlanders blijkt dat we in de hectiek van de dag vaak niet toekomen aan het realiseren van datgene dat we dolgraag willen doen. Familieverplichtingen en gebrek aan geld en tijd weerhouden ons hiervan. En dat terwijl 64% van de Nederlanders een kleine of grote passie koestert waar ze veel waarden aan hechten. Omdat Cote d'Or het belangrijk vindt dat Nederlanders optimaal genieten van het leven, introduceert het merk de 'True Pleasure' campagne, waarbij zij hen gaat helpen bij het realiseren van ultieme ervaringen die al veel te lang op het 'to-do lijstje' staan.

Grootste passies: reizen, persoonlijke ontwikkeling en renoveren Uit het onderzoek blijkt dat de grootste passies van de Nederlanders bestaan uit het maken van reizen (37%), persoonlijke ontwikkeling (25%) en het huis renoveren (25%). Die laatste scoort met name onder vrouwen hoog in vergelijking tot mannen (28 vs. 22%). Mannen zijn daarentegen gepassioneerder over het verbeteren van hun relatie (20% vs. 26%) en het achternagaan van hun passie op professioneel gebied (17 vs. 24%).

De diversiteit in de resultaten toont aan dat Nederlanders hun plezier halen uit zowel grote als kleine passies. Waar de een plezier schept uit een bergbeklimming, zoekt de andere het dichter bij huis, bijvoorbeeld in de vorm van het leren van een andere taal.

Belangrijk en toch geen prioriteit: geld, tijd en familieverplichtingen voornaamste drempels

Maar wat staat ze in de weg om hun passie te volgen? Meer dan de helft van de Nederlanders (69%) geeft aan dat het een maand of zelfs langer geleden is dat ze bezig waren met hun passie. Familieverplichtingen en gebrek aan geld en tijd zijn de voornaamste drempels voor het niet bezig zijn hiermee. Daarnaast spelen gebrek aan kennis, faalangst, angst voor het onbekende en activiteiten die men op dat moment belangrijker vindt een rol. Kijken we naar de verschillen tussen man en vrouw dan valt op dat familieverplichtingen met name vrouwen parten spelen (26 vs. 18%). Nederlanders in de leeftijdscategorie 25 tot 34 jaar laten zich significant vaker tegenhouden door faalangst, sociale druk en angst voor het onbekende dan andere leeftijdsgroepen.

Cote D'Or maakt ultieme ervaringen mogelijk met 'True Pleasure' campagne

Om Nederlanders te helpen bij het daadwerkelijk realiseren van hun passie en het in vervulling laten gaan van een langgekoesterde ervaring die al veel te lang op het 'to-do lijstje' staat, introduceert Cote D'Or de 'True Pleasure' campagne. Hester Terlouw, Brand Manager bij Cote D'Or: ''Met onze chocolade willen we Nederlanders een verrukkelijke ervaring bieden en optimaal laten genieten. Nu gaan we een stapje verder en willen we mensen helpen om hun passie prioriteit te geven in hun leven. We roepen iedereen op om hun passie aan ons kenbaar te maken, waarbij we 10 Nederlanders daadwerkelijk op weg helpen naar het realiseren van hun passie, hoe groot of hoe klein ook." Iedereen die niet toekomt aan het realiseren van zijn of haar ultieme ervaring of passie, kan zich met een motivatie aanmelden op www.cotedor.nl. Deelnemen aan de wedstrijd kan tot 30 juni 2015.

Over Cote d'Or

Sinds meer dan 130 jaar verleidt Cote d'Or chocoladeliefhebbers. Alles begon in 1883, toen Charles Neuhaus, meester-chocolatier, het merk Cote d'Or creeert en hiermee verwijst naar de Goudkust, het huidige Ghana dat een deel van de cacaobonen aanvoerde. Sindsdien is het verhaal van de prille chocoladetablet uitgegroeid tot een saga met ruim 100 producten en smaken. Cote d'Or is nog steeds helemaal meester van de eigen productie. Het controleert dan ook het volledige productieproces: van de keuze van de cacaobonen tot de productie. Vandaag is Cote d'Or zonder meer een wereldmerk, de trouw aan de unieke intense smaak, te verklaren door het ongewijzigde recept (een hoog cacaogehalte en de onberispelijke en standvastige kwaliteit van de bonen), het vakmanschap van Cote d'Or en de succesvolle productinnovaties. Het merk wordt verdeeld in 89 landen. Van USA en Dubai, van Rusland langs het Midden-Oosten tot in Australie...Het merk maakt deel uit van de voedingsproducent Mondelez International, Inc. (NASDAQ: MDLZ), een wereldwijde speler op de snacking markt, met een omzet van 34 miljard USD in 2014. Mondelez International is actief in 165 landen en voorziet consumenten van de meest lekkere momenten als wereldmarktleider op het gebied van chocolade, koekjes, snoep, koffie en poederdranken.

Kijk voor meer informatie over de campagne op: https://truepleasure.cotedor.com/nl Of volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/CotedorNL?fref=ts

* Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van Cote d'Or door onafhankelijk onderzoeksbureau onder 1.000 Nederlandse mannen en vrouwen tussen 18 en 65 jaar (online enquete).

EINDE PERSBERICHT