Bonus in natura steeds populairder

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun personeel te belonen met producten in plaatst van geld. Het lijkt erop alsof dit een tegenreactie is op de discussie over hoge bonussen bij bankiers. Daarbij zijn vooral producten die een relatie hebben met het personeel of met de tijd van het jaar populair.

"Gisteren nog, toen kregen we een order van een meubelgigant om hun personeel te bedanken voor hun inzet. Het ging om een cadeauverpakking voor de badkamer." aldus Jaap Santifort directeur van Drogisterij.net. "En vandaag weer een paar grote orders voor zonnebrandcreme bestemd voor het personeel van aansprekende bedrijven waaronder een multinational."

Deze bonussen in natura werken goed omdat ze inspelen om de actualiteit zoals de zonnebrand. Daarmee zijn de werknemers aangenaam verrast door deze attentie van de werkgever. En iets krijgen is altijd leuk. De werkgever is ook blij want het personeel wordt er loyaler van zonder dat het veel geld kost.

De heer Santifort somt nog meer voorbeelden op: "Afgelopen winter was er een landelijk werkgever uit vakantiebranche die wilde gezonder personeel. Samen met de werkgever hebben we ervoor gekozen om een leuk thuisfitnesspakket samen te stellen. Dat heeft tot positieve reacties geleid en bovendien nog eens minder ziekteverzuim!"

Dat men steeds terecht komt bij Drogisterij.net is niet verrassend. Want een drogisterij is per definitie een winkel voor persoonlijke aandacht van de mens. "Mooi en gezond" vat de heer Santifort het samen.