Purmerend scoort hoog in onderzoek naar beantwoording van zorgvragen


20 april 2015

Goede bereikbaarheid

Het Loket Wmo van de gemeente Purmerend geeft goed en tijdig antwoord op zorgvragen van inwoners, zowel telefonisch als via e-mail. Dat blijkt uit een onderzoek met mystery guests dat is uitgevoerd door consumentenprogramma `Kassa' van omroep VARA. Uit de resultaten van het onderzoek staat
Purmerend van de 36 gemeenten op de tweede plaats van best scorende gemeenten.

De uitslag van het onderzoek is zaterdag 11 april uitgezonden bij de VARA en terug te zien via de website http://kassa.vara.nl.

Per provincie waren drie gemeenten geselecteerd voor het onderzoek - in totaal dus 36 gemeenten. Met elke gemeente is zowel per telefoon als per e-mail vijf keer contact opgenomen met een vraag over aanpassingen in huis, aanvraag van een rollator of (elektrische) rolstoel, hulp in huishouden
en taxivervoer.

De gemeenten zijn beoordeeld op de wijze waarop de medewerker de klant te woord heeft gestaan of de e-mail heeft beantwoord. Daarbij werd gelet op tijdige beantwoording, spelling, correct te woord staan, meedenkend vermogen, empathie, vervolgproces uitleggen, het kennisniveau van de medewerker
en de geboden oplossingen.